hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kik állnak a médiatörvényes konferencia mögött?

Az NMHH által támogatott médiakonferenciát tartanak Tihanyban. A rendezvényt a Gyurcsány-kormány alatt állami megrendelésekhez jutó Absolute Eventhez és Sensation-höz közel álló cég szervezi.

hirdetés

Félig nyilvános konferencián mutatkoznak be a közmédia vezetői kedden és szerdán a Club Tihanyban. A Korrektúra 2010 elnevezésű rendezvényt a Nemzeti- Média és Hírközlési Hivatal (NMHH) támogatja, és az MTV, a Duna Televízió, a Magyar Rádió és az MTI új vezetői mellett a konferencián részt vesznek a kereskedelmi média képviselői és a parlamenti pártok szakpolitikusai is. A rendezvényen a közszolgálati média problémái és az új médiatörvény a fő téma (az MTI első napról szóló hosszú összefoglalóját itt tudja elolvasni).

Az NMHH konferenciája?
Az NMHH hivatalosan csak szakmai támogatója a Korrektúra 2010-nek, és pénzt nem adott a rendezvénynek (azt nem tudjuk, hogy a médiahatóság kifizette-e az egész delegációjának a fejenként 90 ezer forintos részvételi díjat). Az viszont szoros együttműködésre utal, hogy a 174 oldalas médiatörvény-tervezetet egy nappal a konferencia ellőtt hozta nyilvánosságra a kormány

Az szintén furcsa, hogy a közmédiumok új vezérigazgatóit is csak a múlt héten választották meg, több hónapnyi titkolózás után, viszont korábban már szerepeltek a programban, igaz még korábbi munkahelyeiket képviselve. A tartalom összeállítását a szervezők Balogh Ákos Gergelyre, a Mandiner főszerkesztőjére bízták. Úgy tűnik tehát, hogy a Korrektúra 2010 fontos határidővé vált a Fidesz törvényalkotási rendszerében.

Az újságíró helye
A szervezők eredeti elképzelése az volt az ott tudósító újságírókkal kapcsolatban, hogy ők amennyiben munkájukat szeretnék végezni, akkor egy elkülönített teremből tudósíthattak volna. Amikor a rendezvényre szerettük volna magunkat akkreditáltatni, a következő levelet kaptuk:

Tisztelt...!

Sajtó képviselőinek jelenlétére az alábbi lehetőségek vannak:

Ingyenes sajtóbelépő: Sajtószobában kivetítőn lehet nézni a konferencia eseményeit. A konferencia területére való belépésre nem jogosít fel. Szállást, étkezést, nem tartalmaz.

25 000 Ft./fő/nap ellátás nélküli jegy (szállást, étkezést nem tartalmaz) viszont a konferencián való részvételre feljogosít.

50 000 Ft + Áfa/fő/ 1 nap. Teljes ellátás, konferenciai részvételre feljogosít, szállást nem tartalmaz.

90 000 Ft + Áfa/fő/ 2 nap. Teljes ellátás, szállás, konferencián való részvételre jogosít.

Sok szeretettel várjuk Önöket.”

A szervezőktől később azt az információt kaptuk, hogy mivel kevesen szerettek volna ilyen feltételek mellett elmenni az eseményre, ezért mégsem lesz kivetítés a sajtószobában, de a konferenciaterembe csak azok mehetnek be, akik kifizetik a 25 ezer forintos belépőt. Vagyis csak az a médium tudósíthat az eseményről, amelyik 25 ezer forintot fizet a szervezőknek. Ez a gyakorlat egyébként egy általános tematikájú üzleti konferencián sem jellemző, egy ilyen társadalmi, médiapolitikai ügy esetében viszont kifejezetten meglepő.

Az előző kormánnyal is jóban voltak
A rendezvényt a Korrektúra Kft. nevű cég szervezi, amelyet 2010. szeptember 9-én jegyeztek be a cégbíróságon, tulajdonos-ügyvezetője pedig az a Sárosi Mónika, aki közvetlenül és áttételesen a Sensation cégcsoportban is érdekelt. Sárosi Mónika a cég honlapja szerint a Sensation Event ügyvezető igazgatója. Az Opten cégadatbázisa szerint pedig a már említett Kék Mozaik Kft.-n keresztül résztulajdonos a Sensation Event Marketing és a Sensation Congress Kft.-kben. Ezekben a cégekben a másik résztulajdonos a Sensation Kommunikációs Ügynökség Kft., amely mögött az Eventrend Holding Vagyonkezelő és tulajdonosai, Kőrössy Zoltán, Nagy Gábor és Váli Péter állnak közvetett vállalkozásaikon keresztül.

A Sensation csoport 2009 októberében jelentősen átalakította szervezeti felépítését és külön cégekbe szervezte tevékenységeit. A csoport az elmúlt években több százmillió forintnyi állami megrendelést nyert el közbeszerzéseken. 

A nyilvános cégadatok szerint Sárosi Mónika, a Sensation csoporthoz köthető Absolut Event rendezvényszervező cég tulajdonos-ügyvezetője is egyben, ráadásul – ahogy annak az Index is utánajárt – az Absolute Event honlapján ugyanazt a címet tüntetik fel, az Amerikai út 76-ot, ahova a Korrektúra Kft. is be van jegyezve, és a két cég telefonszámai is megegyeznek.

Sárosi Mónika és az Absolute Event másik tulajdonosa, Fülöp Zoltán 2010. április 15-óta ugyanakkor már csak közvetett módon, a Kék Mozaik Kft-n keresztül tulajdonosok az Absolut Eventben. A Korrektúra konferencia szervezői között megtaláljuk a Kék Mozaik Kft-ben érdekelt Hódos Edinát is, aki a rendezvénnyel kapcsolatos pr-tevékenységet szervezi, és ő a Kék Mozaiknak az ügyvezetője (és feltehetőleg egyedüli alkalmazottja, hiszen a cégbírósági adatok szerint a cégnek nincs több munkatársa).

Az Absolute Event tapasztalt rendezvényszervező cég, az előző kormányciklus alatt számos állami megrendeléshez jutottak. Ők rendezték például a Külügyminisztérium megrendelésére a schengeni csatlakozás ünnepségeit vagy éppen a Nagy Imre-emléknapot, de a cég szervezte az Ország Karácsonya több rendezvényét is – ahogy azt az Index is írja. A fent már említett Sensation azonban sokkal jelentősebb állami megrendelésekhez is jutott az előző ciklusban.

Olyan kiemelt tendereken lett befutó, igaz nem minden esetben egyedül, hanem konzorciális partnerekkel együtt, mint a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa program kommunikációs feladataira kiírt tender, több Miniszterelnöki hivatali pályázat, az egykori Informatikai és Hírközlési Minisztérium, a Honvédelmi Minisztérium vagy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elődjének, a Nemzeti Fejlesztési Hivatalnak a kiírásai.

Pont Tihany
A NMHH és a Gyurcsány-érában is számos állami megbízást elnyerő tulajdonosi körrel rendelkező projektcég kapcsolata mellett - szakmai pletykák szerint - a Generál Média és annak tulajdonosa, Holman Endre is szerepet kapott a konferencia szervezésében.

A MyVip.hu-t, a Mellesleget vagy éppen a Juj.hu-t is kiadó Generál Média tulajdonosának neve vélhetően azért merülhetett fel a Korrektúra mögött, mert a szakember idén májusban már egyszer jelezte, szívesen szervezne médiás konferenciát. Az akkor tizenöt éves Media Hungarynak az utolsó pillanatban kellett elköltöznie Balatonfüredre, mivel a Club Tihany bejelentette, hogy valaki lefoglalta a helyszínt egy ingatlanszakmai rendezvényre. Később felfedte magát a Generál Média vezetője, Holman Endre, hogy ő szívesen visszaadná a szálloda területét az adott időpontban a Media Hungary szervezőjének, erre azonban nem került sor. Holman aztán hiába próbálta a médiás konferencia résztvevőit a balatonfüredi helyszínről átcsábítani Tihanyba, a lengén öltözött hoszteszeket végül rendőri felügyelet mellett a biztonsági őrök zavarták el a füredi eseményről.

Arra semmilyen bizonyítékot nem találtunk, hogy a Generál Média, vagy annak tulajdonosa, Holman Endre részt vett volna a Korrektúra szervezésében, az viszont valószínű, hogy a két fél között nem rossz a kapcsolat. Az Absolut Event Facebook oldalán például beszámolt arról, hogy ők szervezték a Gentleman Magazine rendezvényeit (ezt a lapot a Generál Média adja ki), illetve az Index információi szerint a jelenleg zajló konferencián Holman cégének standja van.

(forrás: Kreatív Online, Index)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

hirdetés
hirdetés

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.