hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kik állnak a médiatörvényes konferencia mögött?

Az NMHH által támogatott médiakonferenciát tartanak Tihanyban. A rendezvényt a Gyurcsány-kormány alatt állami megrendelésekhez jutó Absolute Eventhez és Sensation-höz közel álló cég szervezi.

hirdetés

Félig nyilvános konferencián mutatkoznak be a közmédia vezetői kedden és szerdán a Club Tihanyban. A Korrektúra 2010 elnevezésű rendezvényt a Nemzeti- Média és Hírközlési Hivatal (NMHH) támogatja, és az MTV, a Duna Televízió, a Magyar Rádió és az MTI új vezetői mellett a konferencián részt vesznek a kereskedelmi média képviselői és a parlamenti pártok szakpolitikusai is. A rendezvényen a közszolgálati média problémái és az új médiatörvény a fő téma (az MTI első napról szóló hosszú összefoglalóját itt tudja elolvasni).

Az NMHH konferenciája?
Az NMHH hivatalosan csak szakmai támogatója a Korrektúra 2010-nek, és pénzt nem adott a rendezvénynek (azt nem tudjuk, hogy a médiahatóság kifizette-e az egész delegációjának a fejenként 90 ezer forintos részvételi díjat). Az viszont szoros együttműködésre utal, hogy a 174 oldalas médiatörvény-tervezetet egy nappal a konferencia ellőtt hozta nyilvánosságra a kormány

Az szintén furcsa, hogy a közmédiumok új vezérigazgatóit is csak a múlt héten választották meg, több hónapnyi titkolózás után, viszont korábban már szerepeltek a programban, igaz még korábbi munkahelyeiket képviselve. A tartalom összeállítását a szervezők Balogh Ákos Gergelyre, a Mandiner főszerkesztőjére bízták. Úgy tűnik tehát, hogy a Korrektúra 2010 fontos határidővé vált a Fidesz törvényalkotási rendszerében.

Az újságíró helye
A szervezők eredeti elképzelése az volt az ott tudósító újságírókkal kapcsolatban, hogy ők amennyiben munkájukat szeretnék végezni, akkor egy elkülönített teremből tudósíthattak volna. Amikor a rendezvényre szerettük volna magunkat akkreditáltatni, a következő levelet kaptuk:

Tisztelt...!

Sajtó képviselőinek jelenlétére az alábbi lehetőségek vannak:

Ingyenes sajtóbelépő: Sajtószobában kivetítőn lehet nézni a konferencia eseményeit. A konferencia területére való belépésre nem jogosít fel. Szállást, étkezést, nem tartalmaz.

25 000 Ft./fő/nap ellátás nélküli jegy (szállást, étkezést nem tartalmaz) viszont a konferencián való részvételre feljogosít.

50 000 Ft + Áfa/fő/ 1 nap. Teljes ellátás, konferenciai részvételre feljogosít, szállást nem tartalmaz.

90 000 Ft + Áfa/fő/ 2 nap. Teljes ellátás, szállás, konferencián való részvételre jogosít.

Sok szeretettel várjuk Önöket.”

A szervezőktől később azt az információt kaptuk, hogy mivel kevesen szerettek volna ilyen feltételek mellett elmenni az eseményre, ezért mégsem lesz kivetítés a sajtószobában, de a konferenciaterembe csak azok mehetnek be, akik kifizetik a 25 ezer forintos belépőt. Vagyis csak az a médium tudósíthat az eseményről, amelyik 25 ezer forintot fizet a szervezőknek. Ez a gyakorlat egyébként egy általános tematikájú üzleti konferencián sem jellemző, egy ilyen társadalmi, médiapolitikai ügy esetében viszont kifejezetten meglepő.

Az előző kormánnyal is jóban voltak
A rendezvényt a Korrektúra Kft. nevű cég szervezi, amelyet 2010. szeptember 9-én jegyeztek be a cégbíróságon, tulajdonos-ügyvezetője pedig az a Sárosi Mónika, aki közvetlenül és áttételesen a Sensation cégcsoportban is érdekelt. Sárosi Mónika a cég honlapja szerint a Sensation Event ügyvezető igazgatója. Az Opten cégadatbázisa szerint pedig a már említett Kék Mozaik Kft.-n keresztül résztulajdonos a Sensation Event Marketing és a Sensation Congress Kft.-kben. Ezekben a cégekben a másik résztulajdonos a Sensation Kommunikációs Ügynökség Kft., amely mögött az Eventrend Holding Vagyonkezelő és tulajdonosai, Kőrössy Zoltán, Nagy Gábor és Váli Péter állnak közvetett vállalkozásaikon keresztül.

A Sensation csoport 2009 októberében jelentősen átalakította szervezeti felépítését és külön cégekbe szervezte tevékenységeit. A csoport az elmúlt években több százmillió forintnyi állami megrendelést nyert el közbeszerzéseken. 

A nyilvános cégadatok szerint Sárosi Mónika, a Sensation csoporthoz köthető Absolut Event rendezvényszervező cég tulajdonos-ügyvezetője is egyben, ráadásul – ahogy annak az Index is utánajárt – az Absolute Event honlapján ugyanazt a címet tüntetik fel, az Amerikai út 76-ot, ahova a Korrektúra Kft. is be van jegyezve, és a két cég telefonszámai is megegyeznek.

Sárosi Mónika és az Absolute Event másik tulajdonosa, Fülöp Zoltán 2010. április 15-óta ugyanakkor már csak közvetett módon, a Kék Mozaik Kft-n keresztül tulajdonosok az Absolut Eventben. A Korrektúra konferencia szervezői között megtaláljuk a Kék Mozaik Kft-ben érdekelt Hódos Edinát is, aki a rendezvénnyel kapcsolatos pr-tevékenységet szervezi, és ő a Kék Mozaiknak az ügyvezetője (és feltehetőleg egyedüli alkalmazottja, hiszen a cégbírósági adatok szerint a cégnek nincs több munkatársa).

Az Absolute Event tapasztalt rendezvényszervező cég, az előző kormányciklus alatt számos állami megrendeléshez jutottak. Ők rendezték például a Külügyminisztérium megrendelésére a schengeni csatlakozás ünnepségeit vagy éppen a Nagy Imre-emléknapot, de a cég szervezte az Ország Karácsonya több rendezvényét is – ahogy azt az Index is írja. A fent már említett Sensation azonban sokkal jelentősebb állami megrendelésekhez is jutott az előző ciklusban.

Olyan kiemelt tendereken lett befutó, igaz nem minden esetben egyedül, hanem konzorciális partnerekkel együtt, mint a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa program kommunikációs feladataira kiírt tender, több Miniszterelnöki hivatali pályázat, az egykori Informatikai és Hírközlési Minisztérium, a Honvédelmi Minisztérium vagy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elődjének, a Nemzeti Fejlesztési Hivatalnak a kiírásai.

Pont Tihany
A NMHH és a Gyurcsány-érában is számos állami megbízást elnyerő tulajdonosi körrel rendelkező projektcég kapcsolata mellett - szakmai pletykák szerint - a Generál Média és annak tulajdonosa, Holman Endre is szerepet kapott a konferencia szervezésében.

A MyVip.hu-t, a Mellesleget vagy éppen a Juj.hu-t is kiadó Generál Média tulajdonosának neve vélhetően azért merülhetett fel a Korrektúra mögött, mert a szakember idén májusban már egyszer jelezte, szívesen szervezne médiás konferenciát. Az akkor tizenöt éves Media Hungarynak az utolsó pillanatban kellett elköltöznie Balatonfüredre, mivel a Club Tihany bejelentette, hogy valaki lefoglalta a helyszínt egy ingatlanszakmai rendezvényre. Később felfedte magát a Generál Média vezetője, Holman Endre, hogy ő szívesen visszaadná a szálloda területét az adott időpontban a Media Hungary szervezőjének, erre azonban nem került sor. Holman aztán hiába próbálta a médiás konferencia résztvevőit a balatonfüredi helyszínről átcsábítani Tihanyba, a lengén öltözött hoszteszeket végül rendőri felügyelet mellett a biztonsági őrök zavarták el a füredi eseményről.

Arra semmilyen bizonyítékot nem találtunk, hogy a Generál Média, vagy annak tulajdonosa, Holman Endre részt vett volna a Korrektúra szervezésében, az viszont valószínű, hogy a két fél között nem rossz a kapcsolat. Az Absolut Event Facebook oldalán például beszámolt arról, hogy ők szervezték a Gentleman Magazine rendezvényeit (ezt a lapot a Generál Média adja ki), illetve az Index információi szerint a jelenleg zajló konferencián Holman cégének standja van.

(forrás: Kreatív Online, Index)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.