hero
LMBTQ kiállás indul üzleti szereplőktől is
Megosztható tájékoztatójában a sokszínűség gazdasági értékeire hívja fel a figyelmet a Nyitottak vagyunk és az Open For Business.

„Arra kérünk hazai üzleti szereplőket, hogy mutassák meg a támogatásukat és álljanak ki az LMBTQ emberek elfogadása mellett” – írta a kezdeményezésről a Kreatívnak a Nyitottak vagyunk. Az Open For Business szervezettel közösen készítettek tájékoztatót, amiben az LMBTQ emberek elfogadásának munkahelyi, társadalmi és gazdasági előnyeit mutatják be.

A csatlakozókat arra kérik, hogy osszák meg ezt a tájékoztatót, fejezzék ki szolidaritásukat és juttassák el minél több emberhez az üzenetet. Eddig résztvevő az Espell és a Prezi (a Google mellett ez a két szervezet alapította a Nyitottak vagyunkot), a Viacom, a Publicis Groupe, a Festipay és a Triviumpackaging is.

A tájékoztató és a felhívás a múlt csütörtökön belengetett, az ún. pedofiltörvényt módosító csomagra reagál, ami éjszakára szorítaná a médiából és a reklámból a homoszexualitás megjelenítését. A csomag abszurditásáról írtunk itt (milyen díjnyertes kampányokat érintene egy ilyen változás) és itt is (milyen tévés műsorok kerülnének az eddigi vidám nappali sávjaikból a például horror zsánernek fenntartott éjszajaiba).

A tájékoztató bemutatja, milyen káros hatással jár az LMBTQ+ emberek megkülönböztetése a munkavállalókra, és hogy az ellentétes az itthoni vállalkozások üzleti érdekeivel. „A magyar vállalkozások 63%-a aktívan elkötelezett a munkahelyi sokszínűség és elfogadás mellett, mert tudják, hogy a nyitott munkahelyen dolgozók jobban érzik magukat, és a sokszínűség és az elfogadás üzleti szempontból is előnyös” – olvasható a téjékoztatóban.

Évi 100 milliárd veszteség (részletek a tájékoztatóból)
 

  • Empirikus bizonyítékok szerint azok az országok, amelyek törvényekkel korlátozzák a kisebbségi csoportok társadalmi elfogadását, ennek közvetlen gazdasági hátrányait tapasztalják.
  • Növekvő „agyelszívás”: az adatok szerint Magyarország nettó veszteséget tapasztal szakképzett munkavállalók szempontjából, mivel ők nyitottabb és befogadóbb társadalmakba költöznek – ez különösen igaz azokra, akik „jövőorientált munkahelyeken” dolgoznak.
  • Az LMBT+ emberek megkülönböztetése Magyarországnak már most akár évi 100 milliárd forint veszteséget jelent (ez a GDP 0,23%-a) az egészségügyi egyenlőtlenségek és a termelékenység-kiesés miatt – további diszkriminatív törvények meghozatala esetén ez tovább emelkedik majd.
  • Ezzel szemben statisztikai elemzések azt mutatják, hogy ha az LMBT+ emberek jogi elismerése és védelme 10%-kal nő Magyarországon, az fejenként 1 millió forint GDP-növekedést jelent.

A Nyitottak vagyunk a nyitottságot alapértéknek tekintő nonprofit szervezet. Mára 1100 tagja van: magyarországi székhelyű foglalkoztatók, nagy nemzetközi vállalatok, magyar kis- és középvállalkozások és más szervezetek, médiumok, köztük a Kreatív.

Az Open For Business globális partnerei között van például a Boston Consulting, a Deloitte, a Deutsche Bank, a Diageo, a Facebook, a Google, az IBM, a Lego, a LinkedIn, a Mastercard, a Microsoft, a Tesco vagy az Unilever is. 

A módosító ellen tiltakozott már az RTL Magyarország és a Magyar Újságírók Szövetsége (MÚOSZ) is.