hero
2021. december 08. 10:35
„Az elején még azt sem tudtam, hogy van olyan, hogy szövegírás”
Kanics Krisztina hét év után hagyta ott a Fővárosi Vízműveket, és kezdett el reklámszövegíróként dolgozni, első évében pedig rögtön második lett a Zsenge Pengén.

Az interjú eredetileg a Kreatív novemberi számában jelent meg.

Ha jól tudom, nem épp szokványos módon lett belőled szövegíró. Mit csináltál korábban?

Az egyetem mellett munkát akartam vállalni. Az első szembejövő álláshirdetésben recepcióst kerestek a Fővárosi Vízművekhez. Gondoltam, suli mellett tök jó lesz. Elvállaltam, és ott ragadtam hét évre. Megjártam a jogi osztályt, voltam kommunikációs, majd projektasszisztens. Ez a változatosság tartott ott, és próbáltam minél kreatívabb melók felé elmenni. Néha voltak szövegírói feladataim is, de az elején még azt sem tudtam, hogy van ilyen szakma.

Hol tanultál eközben?

Bölcsészkaron, anglisztika szakon, kommunikáció minorral. Gimnázium végén sok minden érdekelt, de fogalmam sem volt, hogy mi szeretnék lenni.

Milyennek képzelted a reklámszakmát, mielőtt bekerültél volna?

Egy nagyon zárt világnak. Nem is nagyon volt reklámos ismerősöm. Azt gondoltam, hogy izgalmas lehet reklámügynökségnél dolgozni, de hogy hogyan lehet bekerülni, azt nem tudtam.

Végül mégis sikerült. Hogyan?

Az Intro volt a belépőm. Egy kollégám és haverok is mondták, hogy meg kellene próbálnom. Egy ideig csak szemeztem vele, később vettem rá magamat a jelentkezésre. Úgy éreztem, hogy nem lett rossz a felvételim, de bizonytalan voltam. Aztán nagyon boldog, amikor jött a telefon, hogy bekerültem.

Közben egy darabig account is voltál.

Igen, akkor már kifelé álltam a Vízművekből. Nagyon érdekelt a reklám, de minden pozícióhoz elvárás valamennyi rutin, még egy juniorhoz is. Az én hátteremmel esélyesebb volt account melóra pályázni. A Team Redbe kerültem, ami akkor lett a VMLY&R Group része, és az Intróval párhuzamosan kezdve ott dolgoztam egy évet.

Aztán hogy sikerült átülni kreatív oldalra?

2020 elején Pőcze Balázs és Marosi Gergő (az Intro és a Mito alapítói – a szerk.) segített összeállítani a portfóliómat, és akkor jött a Covid. Minden ügynökség leállt a felvételekkel. Emiatt úgy voltam vele, hogy bármilyen copymelót látok, beadom a CV-met, legalább építem a portfóliómat, gyakorlok, kapok visszajelzéseket. Bejött, mert felvettek a Brightlyba, és fél év után hívtak a Mitóból, hogy ott is lenne egy pozi. Próbamunka után hetekig izgultam, többen is versenyben voltunk, de végül összejött.

Nem volt fura érzés ilyen későn bekerülni a szakmába?

Rossz volt. Kicsit szorongtam is, hogy ennyi idősen, harmincon túl egy új szakmát kezdek, és mennyire fogok kilógni juniorként. Egyszerre volt izgalmas és ijesztő belevágni egy teljesen új dologba. Nyilván nehéz, hogy elkezdtem felépíteni egy karriert, de az egész borult, és most újra kell kezdenem. Viszont olyan munkát csinálok, amit szeretek, és ez a legfontosabb.

A Zsenge Pengén copy kategóriában második lettél. Ez volt az első versenyed?

Az összes kezdő reklámosoknak szóló verseny 30 alattiaknak szól, így nem volt lehetőségem indulni korábban ilyesmin. Szerencsére itt a 3 évnél rövidebb ideje a pályán lévők is jelentkezhettek, és én akkor még egy éve sem voltam copy.

Van olyan ismerősöd, aki példát vett rólad, és viszonylag későn új szakmába kezdett?

A barátaim büszkék rám. Olyat nem tudok mondani, aki miattam váltott, de valamilyen szinten nyilván őket is inspirálja egy ilyen sztori.

Milyen egyéb kreatív projekted vagy hobbid van még a meló mellett?

Nagyon szeretem a filmeket, és érdekel a filmezés világa. Sajnálom, hogy nem ezt tanultam a suliban, és szívesen megnézném, hogy a forgatókönyvírás vagy akár a vágás menne-e.