hirdetés
hirdetés
hirdetés

Így néz ki az idei versenynaptár

A MAKSZ nem rendezi meg az Arany Pengét, és jövőre a szervezettel közös M+ Listánk sem jelenik meg. A Hipnózis díjait ősszel adjuk át, a LolliPOP best of különkiadással jelentkezik. A PR Toplistánál és annak versenyeinél nincs változás.

hirdetés

Idén nincs Arany Penge

"A kora tavaszi elhalasztás után a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) széles körű iparági egyeztetések után úgy döntött, a vírushelyzetre való tekintettel 2020-ban nem rendezi meg az Arany Penge Kreatív Fesztivált."

A kizárólag kommunikációs ügynökségeket tömörítő szövetség pénteken a Kreatívval megosztott állásfoglalásában azt írja, "a MAKSZ a döntésével az egyenlő esélyek, a tolerancia és az összefogás fontosságára, a károk enyhítésében az ügyfelek és egymás támogatására szeretné felhívni a szakma figyelmét".

A Hipnózis 2020 díjait ősszel osztjuk ki, a nevezési díjhoz könnyítéseket adunk

A Kreatív által szervezett – és tavasszal a karanténhelyzet miatt nyárig kinyitott nevezési időszakú – Hipnózis esetében nincsen újabb változás. "Kijárási korlátozás, hirtelen fékezés idején természetesen nincs helye az ünnepnek, ezek elmúltával viszont úgy gondoljuk, lélektanilag is fontos elismerni a kiugró tavalyi teljesítményeket, még időben közel azokhoz"  mondta Vándor Ágnes, a Kreatív kiadójának vezetője.

"Nem csak arra gondolunk, hogy a készítőknek kijár a tavalyi munkáik sikere feletti öröm, de arra is, hogy az újrakezdés, újratervezés időszakában mennyire fontos megerősíteni azt az üzenetet, amit a reklámok alkotóival együtt vallunk: hogy a kreativitás nem öncél, hanem értéket, forgalmat, bevételt és ezáltal üzleti hasznot teremt"  tette hozzá Pál Zsombor főszerkesztő. "A Hipnózis díjazottainak sora, mint minden évben, idén is ezt jeleníti meg a piac és a hirdetők felé."

Változatlan marad a verseny nemzetközi zsűrije, és az is, hogy még a karanténidőszak előtti, tavaly és idén március között készült munkákat lehet nevezni. A nevezéseket a korábban bejelentett kitolt határidőig, azaz július végéig lehet módosítani és bővíteni. A szeptemberre tervezett díjátadó pontos időpontjáról és formájáról a nyár folyamán, az őszi rendezvényekre vonatkozó előírások ismeretében döntünk.

Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a karantén lassú feloldásával messze nem rendeződött minden egy csapásra az ügynökségek életében, ezért a nevezési díjaknál egy sor könnyítést teszünk lehetővé, amelyekkel közvetlenül keressük az ügynökségeket, illetve jelentkezéskor egyeztetünk róluk.

LolliPOP: best of

A nevezési időszak nagy részére, benne az idei nyárra is ellehetetlenültek ugyanakkor a Kreatív márkaaktivációs versenye, a LolliPOP gerincét jelentő nyilvános rendezvények, ezért ezt a versenyt idén nem hirdetjük meg. A LolliPOP tárgykörébe tartozó idei munkák jövőre lesznek nevezhetők.

Az igen jelentős vágások által érintett rendezvényterületen ugyanakkor még a többi szektorhoz képest is kiemelten fontosnak tartjuk jól láthatóvá tenni a magas színvonalú ügynökségi munka mindenkori hozadékát, ezért ősszel egy külön all-star zsűrivel hall of fame válogatást készítünk a LolliPOP eddigi évtizedeinek arannyal díjazott munkáiból.

A DMBP-ből tavaly átalakult, hagyományosan az éves versenynaptárt záró Best.net versenyünknek úgy gondoljuk, a rengeteg digitálisra áthelyeződő aktivitás miatt különösen tanulságos éve lesz, ezért ezt a versenyt a kategóriákat aktualizálva rendezzük meg idén. A nevezési időszakot a hagyományos decemberről az új év első hetéig toljuk ki, így azokat is várjuk rá, akiket 2020-ban tulajdonosi korlátozások tartanak vissza a nevezéstől.

M+ 2020: off

A MAKSZ-szal közösen összeállított M+ Lista pontjait adó hazai versenyek közül ezzel az Arany Penge és a LolliPOP is hiányozni fog, a nemzetközi versenyek közül pedig egyebek mellett a legrangosabbnak tartott, az élő rendezvénybevételekre és a hálózati ügynökségek erős jelenlétére építő Cannes Lions is elmarad, így 2021 eleje helyett legközelebb 2022-ben születik friss M+ Lista. A 2020-ban megrendezett hazai és nemzetközi versenyeken nyert díjak így idei rangsor hiányában nem gyűjtenek M+ Lista pontokat.

A MAKSZ a helyzetről ügynökségi oldalról úgy fogalmaz: "ebben a rendkívül nehéz időszakban az, hogy az iparág számos szereplője önhibáján kívül elvesztve bevételét nem engedheti meg magának a versenyzést, a nemzetközi hálózathoz tartozók többsége pedig központilag nem nevezhet idén, egyenlőtlen versenyhelyzetet teremtene".

2020-as áttekintés a versenyekről

+ Best.net: megrendezzük, nevezés év végén

- LolliPOP: all time best of készül, rendes verseny legközelebb jövőre, két éves mezőnnyel

? Effie: még nem született döntés

+ Hipnózis: megrendezzük

- Arany Penge: idén elmarad, jövőre két éves mezőny várható

+ Cresta: megrendezik

? Golden Drum: a fesztivált megrendezik, versenykiírás még nincs

+ EPICA: megrendezik (a Hipnózis fődíjasát saját költségén nevezi a Kreatív)

+ Webby: megrendezték, magyar shortlistesekkel

? Eurobest: nincs versenykiírás

? ADCE: nincs versenykiírás

- LIA: elmarad

- Clio Awards: két éves mezőny jövőre

+ D&AD: zajlik, eredmények május és július között

- Cannes Lions: elmarad, jövőre kétéves mezőny

 

CMA, Influ, Prizma és PR Toplista is lesz

Az eredeti időzítéshez képest kis kivárással, de a mai nappal elindul két tartalmi kommunikációs versenyünk, a CMA és az Influ nevezése is. Mindkettő mezőnyébe nagyrészt a vírushelyzet előtti, zömmel 2019-es munkákat várunk ügynökségektől, influ-istállóktól és médiacégektől, megigazított kategóriarendszer szerint, de a május 15-ével záruló időszakba a két eddigi karanténhónap is beleesik, így már erre reagáló munkákat is csatolhattok hozzájuk.

Szintén fel fogja ölelni a veszélyhelyzet időszakát őszi PR-es nagyversenyünk, a Prizma nevezési időszaka, így oda is bekerülhetnek már a szükségessé vált válságkommunikációs megoldások. (Társlapunk, a HRPWR.hu már meghirdette a HRKOMM-ot, ahol külön kategória várja a karanténos belső kommunikációs megoldásokat.)

A dedikáltan PR-es versenyek közül több nagy nemzetközi díjat is átadtak már vagy át fognak adni, így a PR Toplista a megszokottaknak megfelelő időzítéssel megjelenik 2021 elején is. (Értelemszerűen az elmaradó reklámversenyek, mint az Arany Penge, a LolliPOP vagy a Cannes Lions PR-kategóriái ide sem tudnak pontot hozni.)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés