hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hogyan kerülhetsz a Kreatív Online-ra és a magazinba?

Sokszor kérdezitek, összegyűjtöttük! Mikor küldj kampánybejelentőt? Min múlik, hogy kivel készítünk interjút? Milyen messzire vagyunk hajlandók elutazni egy sztoriért?

hirdetés

Kezdjük a Kreatív Online híreinél! A minden hétköznap érkező hírlevél, a 40 ezres követőszámú Facebook-oldalunk és a napi több ezres látogatottságú nyitóoldalunk révén ezekkel az anyagokkal találkoztok a legtöbben, nem véletlen hát, hogy ilyet szeretnétek magatokról látni a legtöbbször.

Két alapelvünk van a híreknél:

  1. Azt írjuk meg, ami érdekli az olvasóinkat.

  2. Amit hírek alapanyagául küldötök, azt szerkeszteni, formálni fogjuk, hogy az olvasóinknak minél fogyaszthatóbb legyen.

Miből és hogyan lesz hír?

A közleményt, infót minden esetben a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. címre küldd! Naponta változik, hogy ki az ügyeletes szerkesztő, de bárki is az, ezt a címet figyelni fogja.

Hír lesz abból, ha:

  • bővül a médiaportfóliód vagy megújul benne egy újságod, rádiód, tévéd
  • új kompetenciákkal, részlegekkel bővül az ügynökséged
  • hirdetési terméket hozol be a magyar piacra
  • új vezető beosztású szakembered érkezik (legyél ügynökség, médiacég vagy hirdető)
  • lezárult egy tendered (ha hirdető vagy) vagy elnyertél egy tendert (ha ügynökség vagy)
  • nemzetközi díjat nyersz
  • képgalériát küldesz az ügyfélpartidról

Mi alapján szelektáltok a bemutatott kampányok között?

A reklámszakma vezető médiumaként minél több induló kampányt mutathatunk be, annál boldogabbak vagyunk! A kampánybejelentésekhez készítettünk egy külön sorvezetőt is, hogy ha még nem csináltál ilyet, tudd, mit érdemes összeszedni hozzá.

Fontos, hogy „kampány” alatt integrált, több médiafelületen, egy napnál tovább futó, országos léptékű marketingkommunikációs és/vagy pr kampányokat értünk. Azt kérjük, hogy a kampány kezdetén (ne a vége felé, és semmiképp ne a lezárulta után) számoljatok be róluk!

A kampányoknál szűkebb, egycsatornás, időben korlátozott aktivitások között szelektálunk, mert ezekből rengeteg van. Tipikusan ilyenek: a nagyobb kampánytól független online videók (még akkor is, ha influencerek hemzsegnek bennük), a promóciós és gerillaesemények, a flashmobok, a Viber-matricacsomagok és társaik. Ezek ügyében az aktuális szerkesztő mérlegelni fog aszerint, mennyire újszerű, érdekes vagy nagyszabású az alkalmi aktivitásotok.

Mi van a magazinban?

A nyomtatott Kreatív nem csak a reklámos-marketinges-kommunikáló-médiás szakma alapvető magazinja, de a szórakoztatóiparra, popkultúrára is roppant módon nyitott. Olyan trendekről szól, amiket jó, ha ismersz, akár lapmenedzser, akár ügynökségi munkatárs; törekvő hirdető vagy igényesen kommunikáló vállalat vagy. Olyan alkotókról írunk, akiknek a történetei érdekesek; és olyan ötletekről, amelyekből inspirálódhatsz.

Ha rég volt a kezedben nyomtatott Kreatív, ideje pótolnod a mulasztást és elrendezned az előfizetéseket! A magazin egy éve a korábbinál jóval kedvező, 1290 forintos áron kapható országszerte újságosoknál, és a különböző méretű cégeknek, ügynökségeknek, osztályoknak szuper kedvezményes pakkokat kínálunk, hogy minél több asztalra jusson kreatív input.

Hogy hogyan kerülhetsz be a magazinba? Mint minden jó magazin, a Kreatív is képvisel egy ízlést és egy etikai-szakmai mércét. A tartalmakról a szerkesztőség érzete, világlátása dönt. Nyitott szemmel járunk, de ha szerinted olyan a sztorid, amiről mindenképpen tudnunk kell, keresd a csapat tagjait!

Ki mivel foglalkozik?

Reklám- és rendezvényügynökségek: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Kommunikációs ügynökségek és vállalati kommunikáció: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Médiaügynökségek, kutatócégek, rádiók és tévék kereskedelmi oldala: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Kiadóvállalatok szőröstül-bőröstül + rádiók és tévék tartalmi oldala: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Marketingkommunikációs megbízók: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Összeírtuk az állandó rovatainkat is, hogy tudd, milyen bogarakat érdemes a fülünkbe ültetned:

Reklám, Pr: A két nagy szakterület trendjei, aktuális problémái, nemzetközi viszonylatban is kiugró munkái és meghatározó szakemberei szerepelnek itt.

Marketing: Mi mozgatja egy-egy hazai kereskedelmi terület megbízóit, mik az aktuális marketingkommunikációs kihívások, és mik az ezeket meghatározó piaci folyamatok, amikről jó, ha a médiatervezők és a szövegírók is tudnak? A csomagolt popcorntól a feltöltőkártyás mobilcsomagokon át a luxusautókig és vissza.

Design: A formatervezés, a tárgykultúra és a divat alkotói itthonról, meg trendszetterek a világból.

Cső, Rádió, Média: Tartalmi és kereskedelmi újdonságok, gyakorlatok, cégportrék, valamint nagyobb időszakokat felölelő, trendeket megmutató hazai nézettségi, olvasottsági, hallgatottsági statisztikák a különböző médiatípusokban. Interjúzunk a műsorvezetőddel, kimegyünk a forgatásodra, bemutatjuk az írócsapatodat.

Fókusztéma: Egy-egy adott területet több cikkben körüljáró, a lapszámot meghatározó összeállítás. Az employer brandingtől az influencereken és a választási kampányon át az újhullámos fesztiválokig és a kreatívipar felsőoktatásáig. Ha van olyan téma, ami különösen fontos számodra, és szívesen lennél egy teljes ilyen összeállítás kiemelt szponzora, keress minket, akárcsak akkor, ha kíváncsi vagy, a következő hónapokra mi a tervezett menetrend!

Én csináltam, K&V: Szakemberek a kreatívipar minden szegletéből hosszabb vagy rövidebb interjúkban, amelyek alapját egy aktuális munka adja.

Fiatal filmes: Friss nézőpontot képviselő huszon- és harmincévesek a frontvonalból és a háttérből, akik a Kreatív radarja szerint a következő időszakban a magyar filmipar meghatározó alkotói, szakemberei lehetnek.

Ez a szép dolog: Itt vizuálisan kiugró dolgokat mutatunk be, legyenek hazaiak vagy külföldiek. Kiállítások, portfóliók, vagány új layoutok és obskúrus lemezborítók.

Inspirátor: Itt utazásokról és külföldi konferenciaélményeikről írunk – hol magunk, hol vendégszerzők révén. Érdekes helyen jártál, és elmesélnéd az olvasóinknak? Vagy meghívnál minket egy régiós rendezvényetekre, hogy mi meséljük el? Keress minket!

Hogy az elején feltett kérdésre is válaszoljunk, nincs olyan távolság, amilyen messzire ne utaznánk el egy sztoriért: repültünk már interjúért Kölnbe, bejelentésért Londonba és Párizsba, terepszemléért Temesvárra és a Fülöp-szigetekre. Ez egy nagyon izgalmas iparág, és szívesen zötyögünk egy kicsit, hogy a saját szemünkkel láthassuk, ahogy a legizgalmasabb dolgai történnek.

Mi van, ha ezekben nem találtam meg azt, ami nekem pillanatnyilag fontos?

Akkor is jó hírünk van! Vannak ismétlődő kommunikációs vágyak, amelyeknél azt gondoljuk, hogy mindenkinek az a legjobb, ha transzparens módon a promóciós formátumainkat kínáljuk hozzájuk.

„Már befejeződött egy kampányunk, de nagyon büszkék vagyunk rá és szívesen bemutatnánk az eredményeit.”

A Kreatív versenyein a fő díjakat besöprő – tehát egy alapos zsűri munkája alapján a legjobbnak bizonyuló – kampányok tanulságaival rendszeresen foglalkozni szoktunk. Időről időre tematikus gyűjtések is megjelennek az utóbbi időszak terméséből a magazinban, például a 2018/09 számunkban rendezvényes megoldásokból gereblyéztünk össze olyanokat, amik valamiért megragadtak bennünk.

De ezek kivételek: mire egy kampány versenyen indul és díjat nyer, az jó sok idő, a tematikus gyűjtések pedig alkalomszerűek. Arra az esetre, ha tervezhető, biztos megjelenést keresel, van egy elég jó új promóciós megoldásunk. Spotlightnak hívják, és épp arra találtuk ki, hogy kampányok érdekes részleteit, készítőit és büszkeségfaktorát be lehessen mutatni benne. Keresd This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. kollégánkat, ha van olyan munkátok, amiről alig várod, hogy az olvasók elé tárhasd az eredményeit!

„Kerek évfordulót ünnepel az ügynökségem/médiatermékem” vagy „Elértünk egy bizonyos követő- vagy látogatószámot”

Ezek fontos mérföldkövek, de neked fontosabbak, mint az olvasóinknak, ezért nálunk ez is a promóciós tartományba esik. Ha szeretnél hírt adni róluk, az olvasóinkat és a stílusunkat jól ismerő dedikált szerkesztők fognak segíteni abban, hogy ezek a történések élvezetes formában jussanak el azokhoz, akiknek szánod. Ebben is This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. segít!

„Szeretném bemutatni az ügynökségemet, szerepeltetni egy emberünket, elmesélni, miben vagyunk mások!”

Ha új ügynökséget indítottatok vagy új területre eveztek, az bizony automatikusan hír, hívj minket! Ha viszont ezen a fronton nincs friss változás, de szeretnél magatoknak egy kis reflektorfényt, arra is van egy remek új formátumunk, a Vezérvélemény. Ez a válasz, ha egy szakembereteket, vezetőtöket szerepeltetnéd, hogy elmondja, hogyan gondolkodtok reklámpiaci trendekről, vagy miben különleges, újszerű a ti megközelítésetek a piac más szereplőivel szemben. Ha szeretnéd, interjúformában kérdezünk titeket erről, vagy ha magatok írnátok cikket, segítünk végső formába önteni azt. This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. kezdeményezz!

„Szerintem ti vagytok az egyik legcsodálatosabb újság a Földön, és hosszú távon szeretnék együttműködni veletek, nem találunk ki közösen valami jót? Az is lehet, hogy néha meg is szólalnánk benne.”

Több, nekünk nagyon kedves példa is van arra, hogy ezeknek a beszélgetéseknek nagyon jó vége lehet. Mindegyik a magazinban és a Kreatív Online-on párhuzamosan futó rovat. A Nextben okos (smart) újdonságokat, kütyüket, appokat szondázunk, az Innovatív média sorozatban olyan külföldi médiamárkákról írunk, akik sikerrel újulnak meg a XXI. században, míg az Adat és üzlet sorozat az üzlet és a kommunikáció számtalan területéről mondja el, hogyan forgatja fel a digitalizáció. Mindegyiket egy-egy olyan szponzor partneri segítségével készítjük őket, akikkel osztozunk abban, hogy mindkettőnk számára fontosak ezek a témák. (Ők a Telenor, a Ringier Axel Springer és a KPMG.) Te is lehetsz ilyen partner!

Arra is kitaláltunk formátumot, ha azt szeretnéd, hogy ezekben a rovatokban szakértő arcaid révén te is megjelenj: ebben az esetben – a promóció tényét jelölve – ezeket a közösen szerkesztett megszólalásokat közvetlenül a szponzorált, de szerkesztőségi tartalom mellett helyezzük el.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Olasz ügynökség felelt a netet már novemberben meghódító reklámért.

A telekommunikációs márka egy új szó létrehozásával is igyekszik erősíteni identitását. A Mito segített neki.

A könyvterjesztő-kiadó csatlakozott a Movember Mozgalomhoz.

Májusban hagyta jóvá a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a Digi felvásárolja az Invitelt. Félrevezető közlés miatt vonták vissza a döntést ideiglenesen.

hirdetés

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

hirdetés
hirdetés