2018. december 11. 14:51
What is in the air
Most induló sorozatunkban Incze Kinga, a Whitereport cross-médiapiaci adatbázis alapítója osztja meg velünk benyomásait, amelyeket a Budapest és London közötti ingázás során tesz. A szövegben foglaltak az ő szakmai véleményét tükrözik.

Számtalan médiapiaci innováció jön a britektől Magyarországra, a Whitereporttal azonban Budapestről indultunk a médiapiac egyik fővárosa, London irányába. Most, hogy immár két országban szolgáltatunk cross-médiapiaci üzleti adatokat és tanácsadást, s emiatt rendszeresen járok Londonba, nagyon hasznos élőben látni a globális médiapiaci jelenségeket, amelyek előbb-utóbb Magyarországon is megjelennek valamilyen formában.

Menet közben gyakran készítek (fotós szempontból amatőr) pillanatképeket londoni médiapiaci momentumokról. Ezentúl néhányat meg is osztok a Kreatívon.

Netflix coming to Sky Q

A lenti fotót London közelében készítettem egy vasútállomáson. Szeretem a köztéri reklámokat, mert – nyilván szakmai ártalom, de – rövid idő alatt megbízható pillanatképet adnak egy országról. Igaz, Nagy-Britanniából inkább csak Londont és az agglomerációját látom, de brit Kantar-adatok nélkül is szembetűnő, hogy az online média- és e-commerce-szolgáltatások köztéri megjelenése nagyon erős.

Médiamárkák is láthatóak outdoor és indoor felületeken, leginkább tévécsatonák. Most, 2018 októberében pedig a Sky és a Netflix közös ajánlatának kampányára lettem figyelmes.

„Netflix coming to Sky Q”, olvasható nemes egyszerűséggel a termék weboldalán, és ennél jobban nehéz leírni az új csomagajánlatot. Az európai pay-TV szolgáltató, a brit piacon vezető Sky az idén elindított Sky Q szolgáltatásában összeállt a globális OTT-szolgáltató Netfixel. A dolog hátterében minden bizonnyal szerepet játszott, hogy a Netflix online televíziós streamingszolgáltatása a brit digitális háztartások kb. harmadában jelen van, erős brit műsormárkákkal rendelkezik - nem véletlenül a The Crown című Netflix Original sorozattal hirdetik az ajánlatot. A partnerség nem csak Nagy-Britanniára vonatkozik: figyelemre méltó piacszerzési lehetőségnek tűnik több európai országban. 

És bár Magyarországon az OTT-piac még nem tart az észak-, illetve nyugat-európai piacok szintjén, érdemes nyomon követni a trendeket és követni a fogyasztói kiadások irányát.