hero
Hermann Irén 2021. december 17. 09:34
Minden a podcastpiacról és fenntarthatósági giga melléklet a Kreatív decemberi számában
A borítót és a benti oldalakat is momés diákok munkái ékesítik.

 

Annyi mindent pakoltunk a Kreatív decemberi számába, hogy kitartson az ünnepek alatt és az évkezdésre is.

Egy menő együttműködés keretében ezt a lapszámot MOME-diákok rajzai, grafikák dobják fel. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Média Intézet és a Kreatív októberben egy közös egyhetes kurzust hirdetett (special thanks for Balkányi Nóra és Földi Viktor). Ennek keretében a tanulók két témát dolgoztak fel: podcastpiac és fenntarthatóság. A Kreatív vállalta, hogy ezekből a munkákból választ címlapot, így Ulveczki Tímea grafikája látható a decemberi borítón, Pálovics Emese egy belső podcastos illusztrációt készített, Lantos Olivér munkája pedig a leghosszabb belső összeállításunk, a fenntarthatóság és kommunikáció témájának nyitó illusztrációja lett. A többi diák munkája sem maradt ki, címlapterveiket az Ez a szép dolog rovatunkban mutatjuk be. 

Címlapanyagunkban mindent, de tényleg mindent összeszedtünk a podcastről és annak piacáról (szerzők: Bicsérdi-Fülöp Ádám és Fülöp István). A magazin elmeséli, mennyibe kerül gyártani egy műsort, mennyi pénz van a hirdetésekben és hiánypótló toplistát ad a legfontosabb magyar podcastfolyamokról. És még a mi (pontosabban Győri Zsófia) kedvenceiről is.

Közel harminc másik oldalon a fenntarthatóság és kommunikáció a téma. Megnéztük, milyen a zöld fogyasztó, mit vár el egy dolgozó a cégétől, mit várnak el általában a cégektől, milyen ügyek mellé álljanak. Foglalkozunk az egyik legkényesebb témával, amikor egy cég csak zöldnek akar látszani, de nincs mögötte valódi szándék (greenwashing), és megkérdeztünk márkákat arról, hogy a fenntarthatóság témáját hogyan használják a kommunikációban. Van egy remek gyűjtésünk a tudatos reklámokról, és vendégszerzőnk elelmélkedik azon is, mit tanítsunk a jövő nemzedékének a (nem)növekedés és a marketing kapcsolatáról.

Nagy Gábor közel egy évtizede a Mito lead kreatívja, de mellette felépített egy önálló fotós/videós karriert is. Távol-keleti kütyügyártók és kockatőkés befektetőcégek állnak sorban a tájképeiért. Nagy Zsolt beszélgetett vele és sok szép képet is mutatunk.

E havi nagyinterjúnk (kérdező: Tóth Olivér) Simó Györggyel készült, akinek kérésére még egy ezer éves Kreatív-címlapot is előbányásztunk.

Ulveczki Tímea címlapja
MOME-munkák
Pálovics Emese nyitó illusztrációja 
Lantos Olivér belső borítója

 

RGB-győztesek a lapban
Ez itt Nagy Gábor, de remek képei is bekerültek a lapba 
Simó György-interjú, 2021
És egy címlap 2004-ből

Irány az újságárus vagy várd a postást, ha előfizető vagy!

Hol találod meg a Kreatívot? Hát az újságárusoknál!

Ezekbe a Relay és Inmedio üzletekbe szállítjuk a Kreatívot:

Nagy-Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább.

Ha belelapoznál digitálisan az újságba, azt a lenti letöltésre kattintva teheted meg.

Letölthető fájlok
Asset 4