hero
2012. november 26. 11:27
Jelentősen nőtt az online reklámpiac
6,7 százalékkal nőtt a magyar online és mobil reklámpiac a 2012 harmadik negyedévében az Interactive Advertising Bureau Negyedéves Online Reklámbevételi Indexe (NORI) szerint.

A harmadik negyedévben magához tért a hazai online és mobil reklámpiac - ezt mutatja az IAB Adex NORI online reklámpiaci index, ugyanis a felmérésben résztvevő cégek online és mobil reklámbevétele 2012 harmadik negyedévében 6,7 százalékos bővülést produkált az előző év azonos időszakához képest.

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A felméréshez újabb piaci szereplők csatlakoztak, emiatt a PwC újraszámolta a NORI első és második negyedéves értékét is, a második negyedéves érték korábban mínusz 1 százalék volt.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,1%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,7%

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

Adaptive Media, Axel Springer Magyarország, CEMP Sales House, Est Media Group, EVO Media, Expressz Magyarország, Generalmedia, Gmedia, Hírek Média, Híreső, HVG Online, HWSW, Infinety, Inform Media Online, Madhouse, MTM-SBS, Net Média, MTVA Online, Optimusz Direkt Marketing, Origo Média Group, Ringier Online, R-Time, Sanoma Media Budapest, Thinkdigital