2013. november 22. 14:49
Erősödik az online és a mobil hirdetési piac
A tavalyinál nagyobb mértékben bővült az online és a mobilhirdetési piac a 3. negyedévben az IAB Adex Nori mutató szerint. Az utolsó negyedév eredménye nagy kérdés lehet.

A  harmadik negyedévben 5,9 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest az IAB Adex NORI mutató alapján a  magyar online és mobilhirdetési piac. A piac növekedési dinamikája ugyan egy picit visszaesett a második negyedév 6,1 százalékos bővülési üteméhez képest, ám így is gyorsabb a bővülés mint egy éve ilyenkor, amikor 5,7 százalékot mutatott a NORI.

A mutató összetevői között a webes és molbil piaci - utóbbi csökkenő dinamikával - bővült, míg az email szegmens visszaesett. Kérdés lehet, hogy az utolsó negyedév hoz-e a tavalyihoz hasonló kiugróan jó számokat. 2012-ben az októbertől decemberig terjedő időszakban 10 százalékkal növekedtek a webes és online reklámbevételek.

időszak

NORI

2012 q1

3,1%

2012 q2

0,5%

2012 q3

5,7%

2012 q4

10,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

 

NORI

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

  • Adaptive Media
  • Axel Springer Magyarország
  • CEMPSH
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Gmedia
  • Hírek Média
  • Híreső
  • HVG Kiadó
  • HWSW
  • Infinety
  • Inform Media Online
  • Madhouse
  • Magyar Jeti
  • MTM-SBS
  • MTVA Online
  • Net Média
  • Optimusz Direkt Marketing
  • Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
  • Ringier Online
  • R-Time
  • Sanoma Budapest
  • Thinkdigital