hero
Ezek fognak nyerni idén Cannes-ban
Legalábbis a Leo Burnett hagyományos jóslata szerint.  

A Leo Burnett idén is nekiállt megjósolni, hogy mely reklámok nyernek majd Cannes-ban. A Leo Burnett jóslata egyfajta iránytű szokott lenni, mert az előremondásuk jelentős része be szokott jönni. Nyilván nem mindegyik fog nagyfíjat nyerni, de aranyat, ezüstöt érhetnek, és ha őszinték akarunk lenni, olyan nagyot nem is lehet tévedni. Leginkább az fájhat nekünk, és más régióbéli országnak, hogy innen soha nincsen egyetlen alkotás sem a jóslatok között. Pedig igén a magyar Young & Rubicam legószobros kampánya akár még Cannes-ban is esélyes lehet valamire. 

A Leo Burnett idei listájának jó része epikus történetmesélés. Nagyon szépen megcsinált reklámok, de nem sok, vagy egyenesen nulla ötlettel. Ráadásul szerintünk a Chrysler Made in Detroit-, vagy a Levi's Go Forth-kampányai után ma már kicsit érdektelenek is. 

Így a Beats by Dre a tavalyi focivébére készített reklámja hiába jó film, ötletben nem különösebben erős. 

Ugyanilyen "semmi különös"-típusú kampány a Dubai telekomcég, a DU, a Gatorade, a John Lewis és a Guinness reklámja. Szó se róla, jó megnézni őket, szépek, vagy épp ütősek, de láttunk már ilyeneket vagy ezret. A John Lewisban legalább van egy nagyon kedves pingvin.

Ugyanebben a kategóriában a Leica reklámjában van plusz, ők nagyon híres fotókat "vettek fel újra" élő szereplőkkel.

Talán még az OK Go nevű együttes a Honda által szponzorált videóklipjében, de ilyet azért már láttunk (Faithless - Fiat). Annyi a különbség, hogy ez izgalmasan van megcsinálva. 

Ahogy azonban kilépünk ebből a keretből, úgy lesznek egyre erősebbek is a kreatívmegoldások.

Az ENSZ élelmezési programjának kampánya Zlatan Ibrahimoviccsal, amelyben 50 nélkülöző nevét tetováltatta magára, az Under Armour reklámja Giselle Bündchennel, a Nike LED-es kosárlabdapályája, valamint az Assasin's Creed játék bevezetőkampánya, amelyben a saját arcunkat lehetett a főhös arcára montírozni, még a kevésbé izgalmasak közé tartoznak.

 

Innentől azonban már tényleg nő a kreatívfokozat. Az Always LikeAGirl-kampányát a közönség imádta, a zsűri is alighanem szeretni fogja. 

A cápajelző bólya, a forgalomjelző biciklis műszer és a biztonságos teherautó nagyon fontos technológiai fejlesztések, ügynökség is részt vett bennük. Az ilyesmiket mostanában már-már illik is díjazni.

A végére hagytuk a saját kedvenceinket, elsőként a Smart táncoló közlekedési lámpái. Kedves, okos, figyelmes és hasznos ötlet.

A Geico Youtube preroll-paródiája egyszerűen jó.

 

A Honda Civic "kettő az egyben" reklámjáról annak idején mi is írtunk. Szintén remek. Mi aranyat adtunk neki már tavaly októberben

A Nazis against Nazis adománygyűjtő felvonulás amekkora poén, annyira fontos. 

És végül az iPhone-reklámok mintájára elkészített IKEA-katalógus-reklám.