hero
Eddig öt magyar shortlist Cannes-ban
Hármat a Y&R gyűjtött, kettőt a Saatchi. Több mint száz magyar nevezés esett ki.

Nyolc kategória döntőseit hirdették ki eddig a 2015-ös cannes-i reklámfesztiválon. A Young & Rubicam budapesti irodája három shortlistet szerzett, a Saatchi kettőt. A Young kettőt a promo és aktiváció kategóriában, egyet pedig a pr-kategóriában. A Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című film kampánya, a Cinema Delivery (Házhoz megy a mozi) mindkét kategóriában döntős lett, a Gifszínház a promóban. Ez azt jelenti, hogy esélyesnek tartott legószobrok szintén a Young&Rubicamtől már csak dizájnkategóriában juthat döntőbe. 

A Saatchi budapesti irodája által kitalált és nevezett Abused Presenter, itthon a tévék ellenállása miatt nem bemutatott, nők elleni erőszakról szóló kampány médiakategóriában és promóban került döntőbe.

Mint azt korábban megírtuk, soha ennyi magyar nevezés nem volt még Cannes-ban. 18 ügynökség összesen 136 nevezést adott be. Eddig nyolc kategóriában hirdettek döntősöket: kreatív hatékonyságban, dm-ben, médiában, mobilban, outdoorban, pr-ben, sajtóban és promóban. Így a MAKSZ közlése alapján a Young három döntős munkáján kívül 101 magyar nevezés nem jutott döntőbe. Ezen kívül a Lions Health díjra három magyar nevezés volt, Innovationre négy, ott sem jutottak döntőbe. Filmben, craftban, rádióban, cyberben, dizájnban, termékdizájnban és integráltban kerülhetnek még döntőbe magyar alkotások. 

UPDATE: korábban azt írtuk, hogy csak három magyar döntős van. A Saatchi & Saatchi időközben jelezte, hogy a korábbiakkal ellentétben Cannes-ba nem a grúz iroda, hanem a magyar iroda nevezte az Abused Presentert. Az érintettektől elnézést kérünk.