Beelőzte a Telenor a Vodafone-t
Az előző havi 1 millió 190 ezerről júliusban 1 millió 309 ezerre emelkedett az aktív mobilinternetező ügyfelek száma a három magyarországi szolgáltatónál – derül ki az NMHH legfrissebb mobilinternet-gyorsjelentéséből. A Telenor visszaelőzte a Vodafone-t, valószínűleg a Klikk mobilnet-opciónak köszönhetően.

Júliusban  1 millió 668 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma az előző havi 1 millió 190 ezerről 1 millió 309 ezerre emelkedett, adta hírül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) havi gyorsjelentése. 

Négy százalékpontos javítás

A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők a júniusi 1 millió 339 ezer után júliusban 1 millió 433 ezer GB adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig az előző hónaphoz képest csökkent – 1,09 GB-ra.

A jelentésből az is kiderül, hogy a forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Telenor piaci része 23,50 százalékról 27,72 százalékra nőtt, míg a T-Mobile-é 49,41 százalékról 46,93 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 27,09 százalékról 25,35 százalékra csökkent. Hasonló a helyzet az összes előfizetőt: a Telenor piaci részesedése 25,16 százalékról 27,20 százalékra nőtt, miközben a Vodafone-é 26,16 százalékról 25,43 százalékra, a T-Mobile-é pedig 48,68 százalékról 47,37 százalékra csökkent. 

A Klikk az oka

A Telenor korábban soha nem produkált négy százalékos részesedésnövekedése a HWSW szerint az áprilisban bevezetett, három hónapig ingyenesen igénybe vehető Klikk mobilnet-opcióra vezethető vissza, amely – ahogy a cikk szerzője fogalmaz – zseniális marketinghúzás a Telenor részéről, fejfájás a Vodafone számára. A Klikk opció révén szerzett új ügyfeleket az áprilisi bevezetés ellenére a Telenor azért csak csak három hónappal később, az ingyenes igénybe vételi periódus lejártát követően jelentette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak, mert a hatóság statisztikáiban nem szerepelhet olyan tarifa vagy opció, mely ingyenesen érhető el.

A Telenor a HWSW információi szerint jelentős direktmarketing-támogatást nyújtott a Klikk bevezetéséhez és értékesítéséhez, így több tízezer ügyfelet hívtak fel az üzletkötők a szolgáltató megbízásából. Emellett a terméket köztéri atl-felületeken is nagy büdzsével népszerűsítette a mobilszolgáltató.

A kék adatforgalom is nőtt

Az adatforgalmat illetően a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 31,38 százalékról 31,55 százalékra, a Vodafone-é pedig 24,61 százalékról 24,70 százalékra emelkedett, míg a T-Mobile-é 44,02 százalékról 43,74 százalékra csökkent. Az egy előfizetőre jutó adatforgalom a Telenor esetében 1,50 GB-ról 1,25 GB-ra csökkent, míg a T-Mobile-nál 1 GB-ról 1,02 GB-ra, a Vodafone-nál pedig 1,02 GB-ról 1,07 GB-ra nőtt. 

Július hónapban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 590 ezer után 627 ezer GB adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 420 ezer GB-ról 452 ezer GB-ra emelkedett, míg a Vodafone ügyfelek az előző havi 330 ezer után júliusban 354 ezer GB adatot töltöttek le és fel.

A Telenor és a Vodafone az utóbbi évben komolyan küzdött egymással a T-Mobile által stabilan uralt mobilinternet-piac második helyéért. Tavaly nyáron a Vodafone a teljes, idén tavasszal pedig az aktív ügyfélbázist tekintve is lehagyta a Telenort, amely ebben a hónapban előzte először vissza a piros szolgáltatót.