hero
Bicsérdi Ádám 2021. május 31. 10:44
7,7 millió eurós eredménnyel zárta 2020-at az RTL Magyarország
Az előző évhez képest a cégcsoport árbevétele 7,89 százalékkal csökkent.

Az RTL Magyarország is közzétette 2020-as évét záró pénzügyi beszámolóját. (A konkurens TV2 Csoport eredményeiről itt írtunk.)

Fontos elöljáróban leszögezni, hogy az RTL Magyarország (RTL Hungary) a tulajdonos RTL Group által a hivatalos tőzsdei jelentésekben használt gyűjtőnév, nem pedig jogi entitás. Az elnevezés alatt tehát minden, az RTL Grouphoz tartozó, Magyarországra, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző céget, így az M-RTL Zrt.-t is érti a beszámoló.

Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a koronavírus okozta reklámpiaci krízis, és az ebből eredő televíziós reklámbevételek csökkenése ellenére is 105 millió euro volt, ami 7,89 százalékkal, azaz 9 millió euróval kevesebb, mint a 2019-es évben volt.
 
Az RTL Magyarország eredménye (EBITA)  7,7 millió eurós pozitív egyenleget mutat. (Ez az összeg 2019-ben 10 millió euro volt.) A médiavállalat közleménye szerint ez az eredmény a 2020-ban bevezetett költségcsökkentések és a programming tervek átütemezésének köszönhető.
 
A 2020-as üzleti évet az RTL Magyarország részét képező, többek között az RTL Klub nevű csatornát üzemeltető Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 41 milliárd forintos nettó árbevétel mellett csaknem 840 millió forintos adózás előtti eredménnyel zárta.

„A piaci szereplők számára releváns mutatók alapján az RTL Magyarország 2020-ban is tartotta piacvezető pozícióját. A 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőben átlagosan 26,6 százalékos átlagos közönségarányt értünk el, szemben a TV2 Csoport 25,0 százalékos eredményével” -nyilatkozta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

2,5 milliárd forintot költött az állam az RTL-nél

Az RTL Magyarország még januárban közölte, hogy 2,5 milliárd forintnyi állami reklámköltésben részesült, ami kicsit több mint fél milliárd forinttal, kb. 30 százalékkal volt több, mint 2019-ben.

Ebből a  2020-as állami reklámbevételből 1,863 milliárd forint, a cégnél elköltött összeg mintegy 75 százaléka, társadalmi célú reklám (tcr) volt.

(Borítókép forrása: RTL Magyarország)