Sok munkánk van abban, hogy a lapban a sztárok is megbíznak

15 éves a Best magazin

Ezt Nichs Andrea, a Best magazin főszerkesztője mondta, akivel a sztárlapok biztonsági faktoráról, az újságírók bizalmi tőkéjéről és a bulvár felértékelődéséről beszélgettünk. De közben az is kiderült, hogy csak tavaly 800 tonnányi papírt töltöttek meg sztárokkal, és a 15 év alatt volt olyan, akit 46 alkalommal fotóztak címlapra.

Kenedli Laura
Kenedli Laura
„Hazánkban a Best magazin teremtette meg a prémium sztármagazin fogalmát. Egyszerre szórakoztat, informál és inspirál. Ennek köszönheti, hogy az elmúlt 15 évben stabilan tartani tudta piaci pozícióját” – ezt Kenedli Laura a Central Médiacsoport sztárlapjainak brand menedzsere mondta, miközben hozzátette, hogy a Story magazin első négy éves sikerét látva döntött az akkor még Sanoma Budapest kiadó arról, hogy elindít mellette egy másik sztárlapot. A kiadóban csak "kistestvérként" emlegetett magazinban az exkluzív hazai mélyinterjúk és a globális sztárvilág átlagosnál tartalmasabb bemutatása lett a cél, amelyben a tévésztárok mellett már a hagyományos művészeti ágak, a színház, a zene és a táncvilág szereplőiről is lehetett olvasni.

Abban az időben csatlakoztak a sztármagazin piachoz, amikor külföldön még jöttek-mentek a kisebb, táskaformátumú újságkinézetre utaló, hazánkban viszont inkább a tartalma miatt tabloidnak nevezett lapok. A legerősebbek azonban vagy megnövelték apránként a példányszámukat, vagy hetilapként egy még tematizáltabb márkaképet lőttek be maguknak.

A Best legelső száma 2002-ből
A Best legelső száma 2002-ből

Egy szerkesztőség két főszerkesztővel

2010-től kezdve nagyobb hangsúly került a Bestre. A Central Médiacsoport a kifinomultabb, nőiesebb irányba terelte és a piacon még magasabbra, a sztárlapok közé pozícionálta a lapot. A márkát a Nők Lapja és a Story közötti sávba ágyazták be, és a sztártartalmak azon részébe, amely nemcsak érzelmet képes kelteni olvasójában, de azzal érzelmileg és morálisan azonosulni is tud. „Egyszerre vagyunk támogatói és konkurenciái egymásnak. De mára mindkét lap megtalálta a helyét, hogy ne sérüljön egyikünk érdeke sem. A Best ma már a minőségi bulvárt képviseli” – ezt Nichs Andrea mondta, aki két és fél éve került a Best magazin élére, miután kettéválasztották a kétezres évek eleje óta párhuzamosan futó sztármagazinok vezetését, és mindkét lapnak külön főszerkesztője lett. A két lapba a cikkeket azonban ma is egy szerkesztőség írja.

Arról, hogy mennyire nehéz egy hetilapnak az internet és a napi sajtó világában működni, egy korábbi anyagunkban - az egyébként 18 évig bulvár napilap piacra dolgozó - Kolossváry Balázs, a Story magazin főszerkesztője is beszélt. Nichs Andrea szerint azonban a sztármagazinos szektor legnagyobb kihívása mégiscsak az, hogy az olvasók mellett a sztárok is egy kalap alá veszik a bulvárt, amelyben sok esetben még mindig csak a hazugságot, a túlzást látják. A magazinos lappiaci szereplők ezért ma már szeretik határozottabban definiálni termékeiket a friendly gossip, tabloid és napi bulvár tengelyen, hogy ma már ne egymás szinonimájaként, hanem jól elkülöníthető, más olvasói és hirdetői piacot célzó műfajokként szerepelhessenek a magazinok újmédiás szótárában. A Best például a minőségi bulvár, sztármagazin címkét választotta.

Felértékelődött a sztárok magánélete

A sztárok magánéletéről szóló hírek egyre több helyre beszivárognak, még a női magazinokba is, amelyek korábban nem foglalkoztak ilyen tartalmakkal. Mert amíg ezek a lapok régen egy ismert embert a pályaképén és csak egy mérsékelten áttetsző opálüvegen keresztül mutattak be akár négy oldalban, addig ma már a magánéletükkel is elkezdtek foglalkozni. Nichs Andrea szerint a minőségi bulvárnak pont az a nehézsége, ami a lényege: tényleg csak a sztárok magánéletéről szól. De ehhez egy sztármagazinos újságírónak sem elég kiszednie riportalanyából a hírt. Meg is kell tudni győznie, hogy az őszinte és mély vallomások legközelebb is az ő diktafonja előtt jöjjenek ki belőle.

Nichs Andrea
Nichs Andrea
„Sok munkánk van abban, hogy ebben a lapban ma megbíznak a sztárok is. Akik nekünk nyilatkoznak, különbséget tudnak tenni az egymondatos, felduzzasztott hírek és a mélyebb, alaposan körbejárt hírtartalmú lapok között. És bár nem írunk le mindent reflektálatlanul, tudják, hogy nálunk úgy jelenik meg az anyag, ahogy azt az interjúban elmondták”- utalt a Best főszerkesztője arra a sérülékeny biztonsági faktorra, amelyhez szerinte ma már ugyanúgy hozzátartozik egy jól működő lap újságíróinak napi kapcsolattartása a sztárokkal és a televíziós műsorok sajtósaival, mint a tartalom garanciáját jelentő főszerkesztő neve.

Erre hozta fel példaként az anyák napi címlapon szereplő Stohl András mamájával közös fotósorozatát, akiről korábban máshol nem lehetett olvasni; Liptai Claudia eljegyzését, amelyet a Best megjelenés előtt semmilyen más lapban nem szellőztetett meg a pár, és Csuja Imrét is, aki csak a lapnak adott interjújában beszélt fia 14 évvel ezelőtti haláláról. A főszerkesztő szerint az ilyen exkluzív történetek miatt tudnak ma, elsődleges forráshelyű sztárlapként működni. És ezért veszik meg a lapot még akkor is, ha az online sajtóban percenként jelennek meg csúsztatott címekkel a sokszor inkább csak feszültségfokozásra használt sztárhírek.

„Aki a digitális világba született, lehet, hogy nem érti. De én ma is hamarabb veszem elő a fotóalbumomat, mint, hogy visszakeressem a telefonomban tárolt több száz képet. Szükségünk van a kézzel fogható dolgokra, amivel minden élményt maradandóbbnak érezhetünk. És talán a jövőben is ugyanezért fognak az emberek a kezükbe venni egy újságot” – válaszolt Nichs Andrea arra a kérdésünkre, hogyan látja a bulvármagazin piacát újabb 15 év múlva.

Stohl András mamájáról korábban máshol nem nagyon lehetett olvasni, fotósorozatot látni
A Best magazin anyák napi száma

Sztárokkal a különszámok is eladhatóbbak

 „A Best magazin 2015-ben a piaci trendek ellenére, plusz 7 százalékkal tudta növelni értékesített példányszámát, amelyet negyedévről negyedévre, 2017-ben is tart. Ma a hetente közel 80 000 eladott példányával és a 200 ezres olvasótáborával a Best magazin a Storyval együtt a piac két vezető sztármagazinjának számít.*¹ A hirdetőink a tömegelérés mellett, a magasabbra pozícionált, prémium termékek reklámozására is használják a magazint. Ezért ügyfélre szabott egyedi ötletekkel, tematikus belső mellékletekkel, kisfüzetekkel és fogyasztói piackutatással egybekötött komplex csomagokat kínálunk számukra” – utalt egyben Kenedli Laura az olyan, hirdetők számára értékesebb, állandó, sztárokra épült tematikus rovatokra is, mint a Best Nő, a Mustra vagy a Séf. De hasonlóan népszerűek a Gardrób és az Édes Otthon oldalai is, amelyekben a sztárok lakásába és szekrényébe fotóznak be.

A rovatok többsége akkor került a lapba, amikor 2015-ben Nichs Andrea átvette a magazint, és a layouttal együtt a lap struktúrája is átalakult. De ekkor jelentek meg a Best márka körül az első márkakiterjesztések is, amelyek az anyalap minőségi garanciája miatt a szépség, egészség és gasztronómia piacán utazó hirdetők számára is könnyebben eladható termékké váltak. 

Egész évben ünnepelnek

A kiadó tervei szerint az elkövetkező hónapokban a Best magazin népszerűbb rovatait megújítják. A májusi számokat nyereményjátékokkal töltik meg, és nyolc oldallal bővítik, ahol az elmúlt években legtöbbször címlapon szerepelt sztárok azóta megváltozott életét dolgozzák fel. A nyárra már egy születésnapi kisfüzettel, az év végére pedig egy nagyobb rendezvénnyel készülnek.

15 év számokban, sztárokban, címlapokban

Közel 125 millió kinyomott magazin
90 millió eladott példány
775 címlap (különszámokkal együtt)
Legtöbbször címlapra fotózott sztár: Liptai Claudia (46 alkalommal), de a TOP5-ben van Stohl András, Détár Enikő, Tóth Gabi és Caramel is
10 különböző tematikára épülő Best különszám
A 15 év alatt 15 ezer tonnányi papírt töltöttek meg sztárokkal (csak tavaly 800 tonnát)

 

*¹:Forrás: értékesített példányszám: 76 354 db, MATESZ Gyorsjelentések 2016. teljes év, olvasottsága: 194 ezer TNS Hoffman NOK 2016/3-4.

Cikkünk megjelenését a CM Sales támogatta.

A Magazin rovatban korábban megjelent cikkeket itt találja >>>

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Idén kilencedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Díjátadó: július 5., Premier KultCafé

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.