hirdetés
hirdetés
hirdetés

Melyik volt a kedvenc 2018-as reklámotok?

Ahogy a korábbi években, most is kiválasztottunk néhány – egészen pontosan tíz – különféle reklámmegoldást, ami a 2018-as évben született és elég kreatívnak tartjuk ahhoz, hogy a Kreatív olvasóközönsége szavazzon róluk. A szavazás indul, január 9. szerda délig tart, utána eredményt hirdetünk.

hirdetés

A lista összeállításakor figyelembe vettük a fontosabb hazai és nemzetközi versenyek eredményeit, de nem kizárólag ez számított, így ez egy vállaltan szubjektív lista, ahol végső soron a szerkesztőség döntött. Nem a hatékonyságot – hiszen arról nem tudhatunk sokat –, hanem az ötletességet, egyediséget, megjegyezhetőséget vettük számításba.

A címben leegyszerűsítve reklámot írtunk, de a reklám fogalmát tágan értelmeztünk: ide vettünk minden kommunikációs célú tevékenységet, legyen az pr-, belső vagy marketingkommunikáció, függetlenül attól, hogy részt vette-e benne külső ügynökség. A kampány- vagy aktivitás jellegű klasszikus reklámokat és pr-megoldásokat szemléztük, nem számítottak bele az arculattervek, brand identityk, weboldalak és hasonló megoldások. Kimaradtak azok a megoldások is, amelyek nem a magyar fogyasztókat célozták (mert például külföldön futottak, angol nyelvűek, stb).

Szempont volt az egyszerűség is, azaz, hogy egy-két kép, videó segítségével átjöjjön az ötlet az azt nem ismerők számára is.

Továbbá – nem kizárólag, de – előnyben részesítettük a piaci ügyfeleknek készített munkákat, illetve azokat, amelyek nem egyedi események voltak – például fesztiválaktivitások –, hanem szélesebb közönséget tudtak elérni online vagy hagyományos médiafelületeken.

Itt van tehát a tízes lista, szerda délig lehet szavazni. A szavazás során nem sorrendre kell szavazni, hanem pontszámot adni, így minél jobban tetszik egy munka, annál többet ér, a 10-es a legmagasabb pontszámot jelenti.

AUDIo Studio

Megbízó: Porsche Hungária
Ügynökség: Café Communications

Arany díjat nyert tavaly a Golden Drum reklámversenyen a Café Communications Audinak készített rádióreklámja, melyet egy Audi A8-asban vettek fel.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Borsodi szituk

Megbízó: Borsodi Sörgyárak
Ügynökség: Mito

Borsodi Szituk címmel indított új kampányt a Borsodi új ügynökségével, a Mitóval közösen. Ennek jegyében a mindennapi szituációkat kötik a sörmárkához, komikus hangvétellel és élethelyzetekkel.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Cherrisk bevezetés

Megbízó: Uniqa
Ügynökség: Republic Group

A Republic az új online biztosító, az Y és Z generáció igényeire tervezett Cherrisk bevezetésére indított új kampányt. Az Uniqa belső startupjaként létrejött újgenerációs biztosítási modell szakítani igyekszik a szektorra vonatkozó sztereotípiákkal, ezt üzenik a filmek is.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Cofidis áldokuk

Megbízó: Cofidis
Ügynökség: Spice Communication

Vicces áldokumentarista stílusban készültek reklámfilmek a Cofidis új kommunikációs platformjának részeként. Az üzenet lényege, hogy hihetetlen dolgokat mutatnak be, majd a végén mutatnak a nézőnek egy valódi ajánlatot, ami szerintük ugyancsak hihetetlen, csakhogy az már igazi.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Comedy Central szavazós

Megbízó: Comedy Central
Ügynökség: házon belül készült

Hatalmasat futott tavaly a közösségi médiában a Comedy Central szavazásra buzdító videója, amely társadalmi célú reklámnak és önpromónak sem volt utolsó.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Extra íz

Megbízó: Ételt az Életért Alapítvány
Ügynökség: Mediator Group

A tavalyi év egyik legjobb tartalommarketinges megoldása volt az Extra Íz, amelyben a receptvideók népszerűségét használták ki az alkotók. A Mindmegette receptoldalra, illetve annak közösségi felületeire olyan receptvideókat készítettek, amelyek a szegényeknek való ételosztásra készített ételek receptjeit mutatták be, olyan fantázianevekkel, mint a „Zöldborsópörkölt örömmel”. A videók végén az ételeket olyan műanyag tálba töltötték, mint amit ételosztáshoz használtak, amit aztán egy piszkos kesztyűs, vélhetően nehéz sorsú ember kezébe adtak, majd egy felhívás is megjelent az alapítványnak való adakozásra, adó 1% felajánlására.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Egyperces novellák mozikiadásban

Megbízó: Libri-Bookline
Ügynökség: Bold Ideas

A Libri-Bookline tavaszi olvasásnépszerűsítő kampánya egyperces videókkal operált Örkény Egyperces novelláinak nyomán. A filmeket az online mellett mozikban is vetítették nagyvásznon.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

McDrive

Megbízó: McDonald's
Ügynökség: DDB Budapest

A McDonald's számára a DDB Budapest által készített óriásplakát-kampány a brit Campaign reklámos lapban is megjelent. A Mekik közelében elhelyezett óriásplakátok egyszerre kívánták növelni a McDrive-ok forgalmát, és ünnepelni a legismertebb termékeket.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Telenor karácsonyi kampány

Megbízó: Telenor
Ügynökség: Artificial Group
(Guts&Brains DDB/Tribal WW)

A Telenor a karácsonyi időszakban megosztotta reklámidejét az emberekkel. Videó formájában bárki küldhetett karácsonyi jókívánságot, a feltöltött üzeneteket a Telenor kampányában meg is mutatta a nagyközönségnek. A december 1-től 31-ig tartó időszakban a vállalat reklámfilmjeiben is visszaköszöntek a feltöltött videók; de online és közösségimédia-felületeken, valamint a Telenor üzletekben is megjelentek a személyes üzenetek.

A KAPCSOLÓDÓ WEBOLDAL A FELTÖLTÖTT VIDEÓKKAL.

BEVEZETŐ FILM:

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Tíz éves a Comedy Central

Megbízó: Comedy Central
Ügynökség: házon belül készült

A csatorna promó producerei sajátos La La Land-átirattal ünnepelték a Comedy 10. születésnapját. Azt képzelték el, mi mindent érthettek volna el a nézőik, ha nem a Comedy Central „hülyeségeit" nézik.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Több európai országban koordinálják majd a márka influenszer marketingjét.

Szegedi kézilabdásokkal és az ORFK szakmai részvételével készített közlekedésbiztonsági kampányt a Groupama biztosító.

A Telekom Race TV és a Media Markt Akcióhősök című vígjátéksorozata esélyes a győzelemre.

Nem tudták igazolni, hogy 455 ezer ingatlanhirdetés érhető el náluk. A GVH lecsapott.

Az újonnan kialakított stratégiai terjesztési igazgatói pozíciót 2019 májusától Tóbiás Andrea tölti be a kiadóban.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés