hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az imázskommunikáció is megmarad, a sales manager is jóllakik

Mindenki eladásösztönzést akar, nincs reklám akciós ajánlat nélkül. De hová lettek az imázsreklámok? Öt ismert hazai kreatívvezetőt kérdeztünk meg arról, hogy szerintük is érezhető-e az a trend, hogy eltűnnek lassan a magyar piacról a nagy, ikonikus imázsfilmek. Mit gondolnak erről, és egyáltalán: hol található és mi a szerepe valójában az imázsreklámoknak a jelenkori kommunikációban? Ha valóban eltűntek, mi vette át a helyüket? És mik a kedvenceik a nemzetközi piacról? Nagy László, az ACG Reklámügynökség kreatívigazgatójának gondolatait olvashatjátok.

hirdetés

Az összeállítás eredetileg a Kreatív novemberi nyomtatott lapszámában jelent meg. Az első részt itt találjátok, a másodikat itt, a harmadikat itt.

Nagy László
Nagy László
Amikor az imázskommunikáció is megmarad, a sales manager is jóllakik

Nagy László, az ACG Reklámügynökség kreatívigazgatója

Valóban érezhető, hogy sok márka inkább a rövid távú hatást kifejtő promóciókra koncentrál, és a márkaépítés háttérbe szorul. Sok összetevője van ennek a jelenségnek. Mostanában egyre gyakrabban fordul elő, hogy az ügyfelek különböző okokból pénzügyi megszorításra kényszerülnek. Sajnos az a tapasztalat, hogy ilyenkor a kommunikációs büdzsé az első, ahonnan könnyebb szívvel vesznek el forrásokat. Így nem csoda, ha kisebb összeg marad márkaépítésre, ha egyáltalán marad. Egy másik fontos ok az ügyfeleken lévő nyomás növekedése. Mindenki gyors eredményeket vár, rövid távú sikereket akar látni. Ha valaki nem hozza a következő negyedéves salesszámokat, akkor bajba kerülhet, márpedig az imázskommunikáció hosszú távon fejti ki a hatását. Ilyen türelmes építkezésre sok szektorban alig van lehetőség, olyan nagy a verseny. Ha felismerjük ennek a jelentőségét, hosszabb távon komoly versenyelőnyre tehetünk szert, ehhez viszont előrelátásra, tervezésre és nem utolsósorban türelemre van szükség.  

A jó imázskommunikáció alapja a valós és tényleges feszültséget rejtő insight megtalálása. Ha sikerül eltalálni a megfelelő pontot a fogyasztónál, és úgy tudunk hatni rá, hogy a kommunikációnk megnyissa az üzenetünk és a márkánk felé, akkor jó úton járunk. Nem is szeretek külön imázsfilmről beszélni, hiszen a filmek nem egy légüres térben lebegnek, csak egy valóban integrált kampány részeként értelmezhetőek, így képesek hatékonyan közvetíteni a gondolatot. A kampány többi eleméhez hasonlóan a reklámfilmeknél is az imént említett insightra kell építeni, mégpedig úgy, hogy a film minél több szinten képes legyen hatni. Ezt az utóbbi idők egyik legerősebb imázskampányán tudom legjobban szemléltetni. A Nike Dream Crazy kampányát idén Cannes-ban is rengeteg díjjal jutalmazták, nem utolsósorban azért, mert egy nagyon erős insightra, az emberi, sportolói ambícióra, önmagunk korlátainak meghaladására épített.

A hozzá kapcsolódó filmek (Kolin Kaepernickkel és Serena Williamsszel a főszerepben) valós emberi történeteken keresztül buzdítottak sportolásra, és a kezdetben akár őrültségnek tűnő célok kitűzésére, de közben kiálltak egy aktuális ügy mellett is. A kampányt kiegészítő online és offline kampányelemek úgy bontották tovább mindezt, hogy az a fogyasztók számára kézzelfogható legyen. Így volt képes a kampány megszólítani a fogyasztókat, így tudott valódi kapcsolatot és párbeszédet teremteni velük. Rövid távon ráadásul talán még ártott is az eladásoknak, hiszen az elégedetlen NFL-játékosok tiltakozó mozgalmának támogatása miatt többen bojkottot hirdettek a Nike ellen, de a többség hálás volt a márkának, és a bátor kiállást hosszú távú elköteleződéssel, márkahűséggel jutalmazta.

Nem vagyok szent, egy kicsit mégis magam felé hajlik a kezem, amikor a másik példában a Soproni sör Ami közös bennünk kampányát említem kedvencként. Bár az ACG-vel már hosszú évek óta alakítjuk a márka kommunikációját, a mai napig izgalommal tölt el, amikor ezen a platformon dolgozhatok. Ez a kampány nem egy elképzelt reklámvalóságban, hanem a mindenki által megtapasztalható mai Magyarországon zajlik, és a főszereplői egy kicsit mi vagyunk. Ennek köszönhetően a filmek jeleneteiben sokan magukra ismerhetnek, és akár kevésbé pozitív tulajdonságainkat is jobban megszerethetik. Ha nem készültek volna el ezek a filmek, nem tudtuk volna megteremteni azokat a terméken messze túlmutató márkaértékeket, amiket a fogyasztók a Sopronihoz társítanak, és amikre hosszú távon építhetünk.

Mindez azt jelenti-e, hogy a promókommunikáció az ördögtől való? Semmiképp. Csupán azt, hogy érdemes úgy alakítani, hogy támogassa a márka imázsát. Úgy kell tervezni a sales vagy trade promóciós kampányokat, hogy azok ne az imázskommunikációtól függetlenül, hanem annak szerves részeként, az imázsüzenetet gazdagítva működhessenek. Erre törekszünk mi is a legtöbb ügyfelünknél, kampányaink esetében próbálunk olyan egyensúlyt kialakítani, ahol az imázskommunikáció is megmarad, és a sales manager is jóllakik.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Arra buzdítják az étterembe járó közösséget, hogy fogjanak össze, és ételrendeléssel támogassák a vendéglátóhelyek fennmaradását.

A díjat a 2018-ban meggyilkolt szlovák újságíró, Jan Kuciak emlékére alapították. A zsűriben ott ül Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke és Lech Wałęsa, Lengyelország volt elnöke és demokráciapárti aktivista is.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját támogatja az ügynökség.

Nonprofit szervezetek és cégek is jelentkezhetnek, a határidő március 31.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatékonyabb kiszűrése érdekében.

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés
hirdetés