hirdetés
hirdetés
hirdetés

„A legfontosabb, hogy egyetlen dolgot akarjon elmondani”

Mindenki eladásösztönzést akar, nincs reklám akciós ajánlat nélkül. De hová lettek az imázsreklámok? Öt ismert hazai kreatívvezetőt kérdeztünk meg arról, hogy szerintük is érezhető-e az a trend, hogy eltűnnek lassan a magyar piacról a nagy, ikonikus imázsfilmek. Mit gondolnak erről, és egyáltalán: hol található és mi a szerepe valójában az imázsreklámoknak a jelenkori kommunikációban? Ha valóban eltűntek, mi vette át a helyüket? És mik a kedvenceik a nemzetközi piacról? Länger Vera, az Artificial Group kreatívigazgatójának gondolatait olvashatjátok.

hirdetés

Az összeállítás eredetileg a Kreatív novemberi nyomtatott lapszámában jelent meg. Az első részt itt találjátok, a másodikat itt.

Länger Vera
Länger Vera
Imázsfilmekre továbbra is szükség van
Länger Vera, az Artificial Group kreatívigazgatója

Első ránézésre valóban úgy érződhet, hogy az imázsfilmek aranykora leáldozott: a tévében egyre ritkábban találkozni ezzel a műfajjal. Az mondjuk nem igaz, hogy egyáltalán nem, hiszen a telekommunikációs márkák elég gyakran, karácsonykor pedig szinte mindig előjönnek egy-egy darabbal, ugyanígy a sörmárkák is sokszor nyúlnak ehhez az eszközhöz. A hiányérzet azonban valós. Azért is, mert az imázsépítés ma már ezer más helyen megtörténhet, ezer más eszközzel és csatornán lehet elmondani egy-egy márka alapértékét, hitvallását.

A tévé egyeduralma, amely húsz éve szinte megkérdőjelezhetetlen volt, mára megtört. S ha még be is kerül a tévébe egy-egy imázsfilm, gyakran a neten találkozhatunk az „igazi”, hosszú verziójával. Ám ma már nagyon sokat nyom a latba egy-egy márkánál az is, hogy mennyire jó a user experience, amikor a valós vagy az online térben találkozunk vele, nem is beszélve a social jelenlétéről, ottani kommunikációs stílusáról. Netes filmek, branded contetek, social experimentek, influencer-együttműködések, CSR-aktivitások… csupán néhány példa, hogy mi mindenen múlik, mit gondolunk egy márkáról.

Ettől függetlenül az imázsfilmekre továbbra is szükség van, továbbra is nagy hatásuk van, és érdemes bevetni őket, amikor kommunikálunk. Számtalan remek példát láthatunk a mai napig, főleg külföldön, amelyek mind azt bizonyítják, hogy van létjogosultságuk. Lehet, hogy ebből a tévében mindössze 30 másodperc megy le végül, vagy még az is lehet, hogy odabiggyesztünk egy későbbi vágaton egy akciós taget a végére – ettől függetlenül egy jó és hatásos, „igaz” film működni fog. Az online felületeken pedig ott vannak a hosszabb verziók, lehetnek akár 2-3 percesek is, nézzünk megint csak a külföldi reklámpiacokra. Óriási nézettségek, elképzelhetetlen számú megosztások bizonyítják mindezt.

Hogy mi a titka egy jó imázsfilmnek? Szerintem a legfontosabb az, hogy egyetlen dolgot akarjon elmondani. Egy egyszerű (nem összetett) mondatban összefoglalható legyen, hogy mit állít, és miért készült. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne tehetné mindezt hosszan: akár szórakoztatóan, akár érzelmesen, akár hátborzongatóan adja át, az egész filmnek ezt az egy dolgot kell építenie. Gondoljunk csak a The New York Times The Truth Is Worth It kampányának egyáltalán nem rövid filmjeire, amelyek Cannes-ban nem véletlenül nyertek szét mindent. Miközben látjuk, mekkora munka, micsoda kitartás kell ehhez a munkához, milyen akadályokon kell keresztülmenniük az újságíróknak, mi is odaszögezve bámuljuk, várjuk a következő infót, szeretnénk, ha az újságíróval együtt elérnénk a célt… szinte ki sem kéne írni a végére, hogy ez a hatalmas munka megérte. Mert a film közepén már mi is érezzük, tudjuk.

De ugyanígy hozhatnám példának igazán régi kedvenceimet is: a Canal+ több évvel ezelőtti reklámjait. A szekrénybe bújt forgatókönyvíró sztorija, vagy a túl sokat tévéző medvebőr rendezői ambíciója is egyszerűen, de nagyon szórakoztatóan adják át a csatorna lényegét, a filmek és a storytelling erejét.

Az eszköztár lehet egészen széles, óriás büdzséből, vagy egészen kicsi, minimálbüdzséből – akkor igazán hatásos egy imázsfilm, ha nézőként együtt lélegzünk vele, és bennünk is előre megfogalmazódik már mindaz, amit a márka mondani akar vele. Mert akkor el is hisszük neki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Arra buzdítják az étterembe járó közösséget, hogy fogjanak össze, és ételrendeléssel támogassák a vendéglátóhelyek fennmaradását.

A díjat a 2018-ban meggyilkolt szlovák újságíró, Jan Kuciak emlékére alapították. A zsűriben ott ül Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke és Lech Wałęsa, Lengyelország volt elnöke és demokráciapárti aktivista is.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját támogatja az ügynökség.

Nonprofit szervezetek és cégek is jelentkezhetnek, a határidő március 31.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatékonyabb kiszűrése érdekében.

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés
hirdetés