hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hová lettek a magyar piacról a nagyszabású imázsfilmek?

Mindenki eladásösztönzést akar, nincs reklám akciós ajánlat nélkül. De hová lettek az imázsreklámok? Öt ismert hazai kreatívvezetőt kérdeztünk meg arról, hogy szerintük is érezhető-e az a trend, hogy eltűnnek lassan a magyar piacról a nagy, ikonikus imázsfilmek. Mit gondolnak erről, és egyáltalán: hol található és mi a szerepe valójában az imázsreklámoknak a jelenkori kommunikációban? Ha valóban eltűntek, mi vette át a helyüket? És mik a kedvenceik a nemzetközi piacról? Elsőként Csirke Dániel, a Geometry Budapest társ-kreatívigazgatója gondolatait olvashatjátok.

hirdetés

Az összeállítás eredetileg a Kreatív novemberi nyomtatott lapszámában jelent meg.

Csirke Dániel
Csirke Dániel
A jó imázsfilm olyan, mint egy mesterember
Csirke Dániel, a Geometry Budapest társ-kreatívigazgatója

A reklámnak mindig trendjei vannak. Gondoljunk csak a mai, elsősorban adatalapú insightokra épülő kampányokra, vagy a társadalmi problémákra érzékenyítő üzenetekkel operáló reklámokra, termékfejlesztésekre, social experimentekre. Az imázsreklámoknak is volt egy hype-ja. Van is. Csak most épp nem akkora mértékben. Viszont vannak márkák, amiket el sem tudunk képzelni imázsszpotok nélkül, hiszen ez a márka DNS-ébe van kódolva – igaz, erre jelenleg inkább nemzetközi példákat látunk, mint például a Nike legújabb Dream Crazy-kampánya. A márkák itthon főleg új kreatív platformbevezetésekben szoktak imázshirdetéseket alkalmazni, amelyek esetében ugyancsak fő szempont a különböző felületekre és taktikai üzenetekre való adaptálhatóság.

Az imázsszpotok terepe klasszikusan a tévé, ahol a néző ma leginkább már csak szponzorációkkal és OTC-reklámokkal találkozhat. Kifejezetten üdítő élmény a reklámblokkban, ha a telekommunikációs vagy az FMCG-szektor megjelenik egy imázsszpottal. Azonban a digitális kommunikáció térnyerésével és a büdzsék csökkenésével – illetve átpolarizálódásával – az imázsfilm átköltözött az online térbe, és branded content lett belőle, online filmek, klipek, sorozatok formájában.

A jó imázsfilm olyan, mint egy mesterember: jó insight alapanyagból építkezik, szépen megmunkálja az üzenetet, és hagy időt a részletek kibontakozásának. Nem kapkod a narratívában, sem pedig a vizuális kidolgozottságban, ezáltal tud igazán hatásosan érzelmeket kiváltani.

Egyik kedvencem a The Guardian kampánya, amely nemrég jött ki egy nagyon erős imázsszpottal, amely tökéletes példája annak, hogyan lehet egy egyszerű, de hatásos történettel márkaimázst építeni. Valami nagyon emberit és zsigerit kap el, lerombolva a bennünk lévő gátakat, ami a változás útjában áll. Ez a szpot és a hozzá tartozó kampány nagy valószínűséggel bekerül a reklámtörténelembe.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Arra buzdítják az étterembe járó közösséget, hogy fogjanak össze, és ételrendeléssel támogassák a vendéglátóhelyek fennmaradását.

A díjat a 2018-ban meggyilkolt szlovák újságíró, Jan Kuciak emlékére alapították. A zsűriben ott ül Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke és Lech Wałęsa, Lengyelország volt elnöke és demokráciapárti aktivista is.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját támogatja az ügynökség.

Nonprofit szervezetek és cégek is jelentkezhetnek, a határidő március 31.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatékonyabb kiszűrése érdekében.

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés
hirdetés