-fi- 2021. szeptember 24. 08:59
Új arculatot kapott a Mátrai borvidék
Szeptember 23-án, a 30. Budapesti Borfesztiválon debütál a megújult Mátrai borvidék. A 11 hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozicionálni és széleskörűen bemutatni mind a vidék, mind a vidék által kínált borok sokszínűségét. A megújulásért a Progressive felelt.

A régió borászainak összefogásából megálmodott közös elképzelések jegyében kidolgozott stratégia első lépése „az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi” - olvasható a közleményben.

A Mátrai hegyközségi Tanács idén júniusban kérte fel  a Progressive-et a Mátrai borvidék logójának, arculatának és szlogenjének a megújítására.  Szabó Orsolya, a reklámügynökség operatív igazgatója elmondta: „A projekt több oldalról is szakmai kihívás elé állított bennünket: egyfelől a megszokottól eltérően nem egy ügyféllel, hanem egy közösségi tanáccsal - 11 hegyközségi település egyesült közösségének képviselőivel - kellett szorosan együttműködnünk. Ezen felül komoly felelősség is hárult ránk, hiszen az általunk készített megújult arculattal kíván színre lépni a Mátrai borvidék a már piacon lévő különböző borvidéki arculatok között, megőrizve az eddigi hagyományait. Így az arculatnak mindenképpen egy friss, és modern irányvonalat adtunk amellett, hogy a hagyomány és a mátrai értékek is megjelennek benne. Az elkészült arculat közös siker a borvidékkel, hiszen szoros együttműködésben hétről hétre együtt alkottuk meg. Így nem csak az elkészült arculat, hanem a munkafolyamat is tükrözi azt az egymásra hangolódást és közösségi munkát, amely a Mátrai borvidéket és a területen dolgozó borászatok munkáját és összefogását is jellemzi”.

„A tervezésnél inkább egy trendi, mint sem formabontó arculatban gondolkodtunk, szerettük volna elkerülni a sablonos megoldásokat, úgy, hogy az ügyfélkívánalmakat mindenképpen szem előtt tartjuk. Ezért is vált a mátrai térségre jellemző nemes állat, az őz, a logó központi elemévé. A minimailista stílus mellett a Mátrára jellemző természetközeli színeket, textúrákat is beemeltük. Egy olyan sokoldalú vizuális keretet alkottunk, melynek egyszerre kellett alkalmassá válnia az egységes rendezvénymegjelenéstől, a borvidék borainak ernyő márkáján át, a merchandising eszközök gyártásáig – mondta el Szőke Marcell, a Progressive Reklámügynökség kreatív koncepciókért felelős vezetője. A megújult arculattal és a mátrai borok újraértelmezett változatosságával a közönség elsőként a Budapest Borfesztiválon találkozhat.