Mi lesz jövőre a médiával?
Tényleg durva hónapok jönnek? Ki és hogyan élheti túl 2012-t? Hogyan reagálnak majd a hirdetők a gazdasági helyzetre? Hogyan terveznek az ügynökségek? A Média 2012. című konferencián sok minden kiderül.

Mint minden iparágra, a reklám- és médiaiparra is elsősorban a makrogazdasági környezet hat leginkább. A Kreatív idei utolsó konferenciája arra tesz kísérletet, hogy feltérképezze, mire számíthat a reklám- és médiaipar 2012-ben.

A nemzetközi gazdasági helyzetről, az államháztartás helyeztéről, az aktuális adózási szabályokról és 2012-es várható költségvetés fogyasztásra gyakorolt hatásairól Oszkó Péter, tanácsadó, volt pénzügymniszter tart bevezető előadást. Ezt követően Máth András, a Ringier kutatási igazgatója arról beszél, hogy az egyes makrogazdasági lépések hogyan hatnak a médiapiac egyes területeire, melyik intézkedés milyen következményekkel járhat.

A konferencia további részében a legnagyobb hirdetői szektorok képviselői és médiatervezői beszélnek az terület várható marketing- és médiatrendjeiről. Elsőként azt nézzük meg, hogy a pénzügyi szektor milyen marketingmegoldásokkal reagál majd a változó fogyasztói környezetre, a hitelezési és egyéb, a szektort érintő szabályokra, valamint milyen médiamegoldások várhatók jövőre. A témáról Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketingvezetője és Német Béla, az Initiative ügyvezetője tart majd előadást.

Ezt követően a gyógyszeripai marketingtrendeket osztja meg a közönséggel Rózsa Iván, a Sanofi Aventis kommunikációs igazgatója, a médiatervezés lehetséges irányairól pedig Kovács Krisztina, a Vivaki médiaigazgatója tart előadást.

A távközlési szektort továbbra is különadók terhelik, miközben ez az egyik legintenzívebb kommunikációt igénylő iparág. Hogyan reagál a változó piaci környezetre egy telekommunikációs cég? Erről tart előadást Kiss Virág, a UPC marketingkommunikációs vezetője, a médiatrendekről pedig Mondok Árpád, a MC Media ügyvezetője beszél majd.

Az FMCG hirdetőinek egy részét szintén különböző speciális adók sújtják, a szektor erőteljesen költ a kommunikációra a tévében és az utóbbi időben online felületeken is. Mit tehet egy világcég egy ilyen speciális piaci helyzetben? A témáról Csorgó Zsuzsa, a P&G Fabric & Home Care üzletagának vezetője beszél, a médiatrendeket pedig Mező László, az OMD ügyvezető igazgatója elemzi.

A kommunikációs költségek várható alakulását a reklámügynökségek is megérzik. Ez az ipar évek óta küzd a csökkenő büdzsékkel, a beszerzési vezetőkkel, a szűkös források miatt leépített csapatokkal próbálja kiszolgálni és követni a megbízók igényeit. Hogyan élheti túl a nehézségeket egy nemzetközi és hogyan egy hazai ügynökség? A válaszokat Baráth Péter, a DDB ügyvezető-helyettese, Gábor Iván, a Café Csoport ügyvezetője és Horváth Lajos, a Cluso kreatívigazgató-tulajdonosa adja meg.

Hogy állnak a hazai médiacégek? Melyik mennyire készült fel a várhatóan nehéz 2012-es évre - Schmidt Ákos, a kockázatelemzéssel foglalkozó CMG nevű cég ügyvezetője előadásában a magyar médiaszektor kockázati térképét festi meg.

Hogy a térkép és a valóság mennyire passzol egymáshoz ez kiderül a helyszínen, mivel az előadás után a legnagyobb hazai médiacégek képviselői beszélgetnek az egyéni túlélési technikákról. Vidus Gabriellát, az R-time ügyvezetőjét, Mihók Attilát, a Ringier vezérigazgatóját, Szelei Szilárdot, az Epamedia vezérigazgatóját és Vaszily Millóst, az Origo vezérigazgatóját Pajor Attila a MEC ügyvezető-helyettese kérdezi .

A konferencia a nemrég megnyílt Vinopolisban lesz, december 8-án. További részletek itt!