2013. június 21. 15:58
Márkaüzenetekkel tüntetnek Brazíliában
A Fiat és Johnnie Walker szlogenjét is felhasználják a nemrégiben kirobbant brazil tüntetéssorozat résztvevői – írja az Advertising Age brazil testvérlapjára, a Meio & Mensagemre hivatkozva.

A Fiat „Vem para a rua”, azaz Gyere ki az utcára! szlogenje az országban jelenleg is zajló futballtorna, a Konföderációs Kupa apropóján készült, és azt éneklik benne, hogy „Gyere ki az utcára, mert ez a legnagyobb lelátó Brazíliában”. Szinte adta magát az utcai tüntetőknek, hogy ezt felhasználják, ám a Fiat és kreatívügynöksége, a Sao Paulo-i Leo Burnett Tailor Made viszont közleményben jelentette ki, hogy ők a szlogennel kizárólag a brazilok fociszeretetére utaltak.

A tüntetők a Johnnie Walker 2011-ben futó, rendkívül népszerű szpotjának üzenetét is zászlójukra írták. A reklámban a Rio de Janeiro-i Cukorhegy egy óriás, aki Brazíliát jelképezi, felkel a helyéről, és belegyalogol a tengerbe. A szlogen az, hogy „The giant is no longer sleeping. Keep Walking, Brazil”.

A elmúlt hetekben olyan mash-up videó is felkerült a Youtube-ra, amiben a Fiat reklámdalát keverték rá a tüntetőkről készült bevágásokra.