hero
Bicsérdi-Fülöp Ádám 2022. január 10. 09:43
Kolosi Péter szerint az Atmedia félreértette a közönségmérési bejelentésüket
Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese szerint a változtatással nem szűrik ki a szpotszintű méréssel nem rendelkező tévécsatornákat.

Korábban közleményben jelentette be az RTL Magyarország, hogy változtat a közönségmérési adatok közlési módjában. A médiavállalat annak érdekében, hogy a lineáris tévénézési adatokról pontosabb képet kapjon, az RTL átáll az "Egyéb nagyképernyő használat” (Other) nélküli SHR% alkalmazására.

Ez azt jelenti, hogy a nem magyar nyelvű lineáris televíziócsatornákra, videójátékra, vagy bármi másra fordított idő ki fog kerülni az RTL által használt közönségarány mutatóból. Ennek következtében a közönségarányokat (SHR%) immár tisztán a magyar nyelvű lineáris televíziócsatornák piacán fogják értelmezni.

A döntésre később reagált a többek között a TV2 hirdetéseit is értékesítő Atmedia, az RTL Magyarország hazai konkurense a tévés kereskedelmi piacon. Az Atmedia közleményében üdvözölte a változtatást, és hozzátették:

“Az Atmédiánál a 2010-es indulás óta gyakorlat az úgynevezett „csak kereskedelmi” más szavakkal „commercial only” nézői részesedés mutató használata is, ahol a 100 százalék az összes szpotméréssel rendelkező csatorna nézettsége. A hirdetőket és a médiaügynökségeket az érdekli, hogy az elérhető kínálatból - nevezetesen, ahova nézettséggaranciával tervezhet kampányokat effective reach / effective frequency célokkal - amit csak a szpotméréssel rendelkező csatornákon tehet meg – mit válasszon. Vagyis számukra ez jelenti az elérhető kínálatot, ebből választanak, ezért tekintjük ezt 100 százaléknak, és ezért bevett szokás az Atmédiánál ennek a mutatónak a használata a televíziós hirdetésértékesítési tevékenység során.”

Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese azonban pénteken még reagált az Atmedia közleményére: a Media1-nek nyilatkozva azt mondta, szerinte a konkurensük félreértette a szándékukat.

Kolosi szerint a lineáris shr% mutató nem szűri ki a szpotszintű méréssel nem rendelkező tévécsatornákat, márpedig az RTL szimplán a lineáris shr% mutatóra áll át. Azaz az RTL nem egy olyan mutatóra áll át, mint amit az Atmedia emlegetett, az RTL szerint ugyanis fontos, hogy ezeket a jellemzően kisebb tévécsatornákat is figyelembe vegyék.

„Nem értünk azzal egyet, amit az Atmedia csinál, szerintünk mi járunk el helyesen, nem véletlen, hogy egész Európa is úgy változtat, ahogy mi. Az (Atmediától) eltérő gondolkodás abból is adódhat, hogy az Atmedia alapvetően mint sales house nézi a reklámokat adó tévéket, mi az RTL-nél viszont tartalomszolgáltatók vagyunk elsősorban, ezért is fogjuk a teljes linearis share-t használni" - nyilatkozta Kolosi a Media1-nek.