hero
Jön a postamobil
A Magyar Posta, a Magyar Villamosművek és az MFB Invest konzorciuma nyerte meg a mobiltendert. A frekvenciasávok közel 44 milliárdért keltek el.

A Magyar Posta, a Magyar Villamosművek és az MFB Invest konzorciuma (Posta-MVM-MFB) lesz a negyedik mobilszolgáltató a magyar piacon, miután megnyerte a 900 megahertzes frekvenciasáv 5 megahertz szélességű egybefüggő "A"-blokk árverését. A negyedik mobilszolgáltatónak az aukciót lezáró határozat meghozatalától számítva egy éven belül kell elindítania szolgáltatását és 2014. december 31-ig minden, legalább 30 ezer fős lakosságú településen elérhetővé kell tennie.

Az árverésen további blokkokat is értékesítettek, ezeket a Magyar Telekom, a Telenor Magyarország és a Vodafone Magyarország nyerte. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleménye szerint a nyertesek a blokkokért összesen 43 milliárd 875 millió 590 ezer forint plusz áfa összeget ajánlottak.

Ezek az eredmények még az őszi frekvenciaaukcióból származnak, amelynek jelentkezési határidejét az NMHH még tavaly meghosszabbította, mivel több érdeklődő szolgáltató jelezte feléjük: hosszabb felkészülési időre van szükségük a jelentkezéshez kapcsolódó tényleges döntés meghozatalához, illetve az azt megalapozó üzleti terv elkészítéséhez. A kitolt határidő miatt csúszott mostanra az eredményhirdetés.

A Posta-MVM-MFB konzorcium mellett a Digi néven szolgáltató román RCS & RDS cégcsoport és a vietnami mobilszolgáltató Viettel Group is jelentkezett a tenderre, de a pályázaton való részvételhez szükséges nyilvántartásba vételüket év elején megtagadta az NMHH. Az RCS & RDS esetében, a jelentkező által irányított társaságok piacfelügyeletidíj-tartozására vonatkozó feltétel nem teljesült, míg a Viettel által benyújtott jelentkezés több súlyos, hiánypótlás útján már nem orvosolható formai hiányossággal rendelkezett – indokolt akkor a hatóság.

A Magyar Postának már van tapasztalata a távközlésben, tagja volt annak a konzorciumnak, amivel a Vodafone Magyarországra jött. Ráadásul a Posta minden nagyobb településen jelen van, így rendelkezésére áll egy kiterjedt bolthálózat. Ezt a kereskedelmi potenciált akkoriban a Postának nem sikerült kihasználnia. A Postafon nevű szolgáltatás akkor nem teljesítette az üzleti elvárásokat.