hero
2021. január 05. 09:43
Ezek a remek 2020-as reklámok lehet, elmentek melletted
Az Adweek kötelező, legjobbakat listázó cikkéből öt kampányt mutatunk, melyekről mi sem írtunk külön.

Az amerikai hetilap szerkesztői összesen 25 reklámot listáztak 2020-ból. Íme öt kiemelkedő projekt, ami nekünk is kimaradt.

Beats by Dre: You Love Me (Translation, Prettybird)

A BLM-mozgalom kapcsán tavaly végre beindultak a márkák és elkezdtek foglalkozni az amerikai társadalmat (is) mélyen megosztó rasszizmus problémájával. A Beats by Dre egy audio márka, amit Dr. Dre és Jimmy Iovine alapított és többek között füleseket, hangszórókat árul. A You Love Me novemberben, a nyári tüntetések lecsengése és a legtöbb márka elhallgatása után jött ki. A BLM kapcsán például itt és itt is írtunk a márkák – nem mindig jól sikerült – reakcióiról.

A fagyasztott húst áruló márka kampánya a hamis hírek ellen (Allebach Communications)

A Steak-umm mély threadeket kezdeményezett a kritikai gondolkodás fontosságáról, az információ és az adatok feldolgozásának mibenlétéről. A megközelítés meglepően jól működött. Az eredeti, áprilisi poszt mostanra 74 ezer like-nál jár a Twitteren. A Steak-umm érdekes útjáról az értelem hangjáig az Adweek hosszabban is írt tavasszal

Csak felelősen dudálj (FCB Interface)

Szintén meglepő helyről érkezik ez a cselesen kreatív kampány. Mumbai-ben a rendőrök megelégelték az autósok folyamatos dudálást a piros lámpánál, ezért egy újfajta mérőt szereltek fel. Ez az eszköz nem sebességet mért, hanem hangot: ha egy bizonyos magasság felé ment a mérő, a piros lámpa tovább maradt piros. Vagyis minél többet dudált valaki, annál többet kellett várnia. A Büntető Jelzőlámpának elkeresztelt projekt végül csak egynapos kísérlet maradt.

Ha a világ fel is ég, Oreo akkor is lesz (360i, The Community)

Nem kell más 2020-ban, mint egy óriás aszteroida, ami a Földet fenyegeti. Egy csapat viszont ellenáll és eldönti, az Oreo-kekszeket meg kell menteni, bárm is történjen. Így született meg a Spitzbergák Nemzetközi Magbunker mintájára a norvég Nemzetközi Oreobunker. A történetet előadó reklám az Adweek szerint betalált az embereknél és jó sok sajtómegjelenést is hozott.

Csak nyugisan

Az amerikai elnökválasztás még nálunk is komoly izgalmakat okozott. Elég nagyot ment így a Calm nevű meditációs app, ami a CNN napokig húzódó választási műsorának egyik támogatójaként tökéletes időzítéssel talált el frusztrációban úszó amerikaiak millióihoz.

Az Adweek listáján szereplő reklámok közül írtunk
 

kampányáról.  

Azok kedvéért, akik amúgy nem érnek rá ennél is hosszabb listacikkeket olvasni, az Adweek a legjobbakból összevágott egy 3 perces mixet is: