hero
Nagy Zsolt 2021. október 06. 07:11
Nagy nyertesek és nagy vesztesek - reklámügynökségi mérlegek 2019-2020
Az állami megrendeléseken hízni lehetett, egyébként ügyesen kellett venni a kanyarokat ahhoz, hogy ne legyen bukó a tavalyi év.

Ez a cikk eredetileg a nyomtatott Kreatív 2021. szeptemberi lapszámában jelent meg. 

A reklámügynökségek bevételi listájának élén a 2020-as adatok alapján a Lounge Group végzett, akik közel egymilliárd forinttal nagyobb árbevételt és 31 százalékkal magasabb profitot tudtak elérni a koronavírus alatt, mint előtte. A teljesítmény nagymértékben köszönhető az állami ügyfélkörnek, a cég pedig nem véletlenül népszerű ezekben a körökben: a Lounge annak a Balásy Gyulának a vállalkozása, aki egyébként a New Land Mediával is rekordszintű, 70 milliárdos árbevételt könyvelhetett el szinte kizárólag állami megrendelésekből ugyanebben az évben. A Lounge Design ügyfelei között az MVM, a Magyar Posta, a Nemzeti Mobilfizetési Szolgáltató és a Szerencsejáték Zrt. is megtalálható, akik a Kreatív nekik küldött kérdéseire nem válaszoltak.

 A növekedést nézve abszolút nyertesnek mindenképpen a Mediator Group tekintheti magát: koronavírus ide vagy oda, a cég megduplázta az árbevételét, 2019-ben négymilliárdos, 2020-ban már közel kilencmilliárdos forgalmuk volt, és ehhez mérten a profitráta is 200 százalékos növekedést mutatott. 

A további információk és az ügynökségi bevételeket és nyereségeket tartalmazó tábla az előfizetőink számára a bejelentkezés után látható! 

 

A TELJES CIKK CSAK ELŐFIZETŐINK SZÁMÁRA ELÉRHETŐ. KÉRÜNK, LÉPJ BE A FELHASZNÁLÓNEVEDDEL!