hero
2012. június 18. 15:01
Az IAB negyedévente jelent
Az IAB Hungary a PwC-vel közösen a továbbiakban negyedévente publikálja majd az online reklámbevételi indexet, a NORI-t. 

Az online reklámköltési adatokat évek óta összesítő Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary az idei évtől negyedéves reklámbevételi mutatóval jelentkezik, amely a Negyedéves Online Reklámbevételi Index, vagyis NORI nevet kapta.

Az IAB médiaszekciójának tagjainak önkéntes adatbevallását a PwC közreműködésével az IAB negyedéves összehasonlításban, év/év alapon publikálja majd. Az IAB Adex NORI az önbevallásban résztvevő cégek net-net display és eDM-típusú összesített bevételeiből számított piacméret-változást mutatja.

Az index nem tartalmazza ugyanakkor a mobil, search, listing és az eDM-en kívüli email-marketing típusú bevételeket. A bevallók széles köre garantálja, hogy a mutató átfogó képet adjon a hazai online hirdetési piaci érintett részeinek alakulásáról.

A felmérés alapján az idei év első negyedévben 1,5 százalékkal bővült a bevallásban résztvevő médiacégek és sales house-ok display és eDM bevétele 2011 hasonló időszakához képest - mutatja a most első ízben elkészített online reklámpiaci index.

Az IAB Adex NORI 2012 első negyedéves értéke +1,5 százalék, azaz az első negyedévben egy év alatt 1,5 százalékkal bővült az IAB médiaszekció bevalló tagjainak összesített display és eDM típusú net-net bevétele.