hero
Fülöp IstvánHermann Irén 2021. október 16. 12:17
Két aranyat és egy Grand Prix-t nyert a White Rabbit a Golden Drumon
11 magyar shortlistes helyezésből négyet sikerült díjra váltani a régiós reklámversenyen, a White Rabbit kampányát Best of Social Good kategóriában ki is emelték, ami Grand Prix-t ért. A Wavemaker bronzot kapott a Romani Designnak készített munkával.

Október 15-én, péntek este jelentetették be az idei, 2021-es régiós reklámverseny, a Golden Drum nyerteseit és díjazottjait.

Ahogy korábban megírtuk, több magyar ügynökség munkája is döntőbe került. Közülük a White Rabbit mindhárom shortlistjét (Digital, Mobile & Technology / Communication Websites, Activation / Mobile és Social Good / Non-profit Social Good kategóriákban) díjra tudta váltani, és a Best of Social Good díjat is elhozta a Universidade de Madeirának készített Terms Against Bullying kampánya. 

A Wavemaker Hungary pedig a Romani Designnak gyártott Green Lookkal Bronze Drumot nyert, ami egy idén bevezetett új díjkategória.

Itt a White Rabbit munkája:

Itt pedig a Wavemakeré:

A White Rabbit a független ügynökségek között még egy második helyet is elhozott.

A nemzetközi zsűri (benne magyarokkal is), 271 munkát küldött shortlistre, 46 Bronze, 41 Silver, 30 Golden Drumot osztott ki, 14 Grand Prix elismerés volt. Az idei trófeák ráadásul környezetbarát módon készültek, természetes és újrahasznosított anyagokból.

A milánói Publicis Italy másodszor lett az év ügynöksége, és mivel a legtöbb pontot is ők gyűjtötték, az év hálózatos ügynöksége díját is bezsebelték. 2021-ben az év független ügynöksége az orosz Vokshod lett.

A márkák közül legjobban a Burger King örülhetett (Brand Grand Prix a Moldy Whopper-kampánnyal), miután 2 Grand Prixet, 6 Golden, 4 Silver és 2 Bronze Drumot hoztak el az összes kategóriát nézve. Nem meglepő, hogy ezek után a Moldy Whopper kampányért felelős Riommi, Eduardo Marques és Bruno Bertelli lettek az év kreatívigazgatói.

További díjazottak:

Best of Genius Loci - Publicis Latvia, kampány: #StillSpeakingUp DeepTruth, ügyfél: Propuesta Civica.

Adriatic agency of the year - UM Beograd (McCann Beograd), kampány: Thank you, Doctors.

Young Drummers Competition - Imagine Slovenia (Dmitry Sharov) 

Golden Drum Hall of Fame  - Jason Romeyko

A Golden Drum verseny két év kihagyás után tért vissza (2020-ban elmaradt a járvány miatt), éppen ezért az elmúlt két év munkáival lehetett nevezni. Ennek is lehet az eredménye, hogy 25 százalékkal nőtt a nevezett munkák száma.

Itt lehet az összes nevezés között böngészni, itt pedig képeket nézegetni a gáláról.

UPDATE: Cikkünk első változatában a White Rabbit Grand Prix-ja nem szerepelt, azóta kiderült, a Best of Social Good-díj valójában azt ér. A hibáért elnézés kérünk!