2019. február 04. 22:49
A fideszes médiaholding vezetője lemondott
Több önkritikus interjút is adott az elmúlt időben.

A Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány vezetője, Varga István azután jelentette be lemondását, hogy több vele készült interjúban kritikát fogalmazott meg a kormánypárti sajtóval szemben. A közvetlen kiváltó ok azonban a békéscsabai behir.hu-nak adott videóinterjúja lehetett, ez lent tekinthető meg. Varga amúgy Békés megyei kötődésű, vezeti fel a műsorvezető a feltehetően nem konfrontatívnak tervezett negyedórás interjút.

Az interjúban elhangzanak olyan vélemények, amelyek legalábbis meglepőek egy fideszes médiaholding vezetőjétől. Persze Varga mindössze nyíltan és őszintén beszél viszonylag egyértelmű dolgokról. És januárban a 24.hu-nak adott interjúban is mondott hasonlókat.

"A keresztény, nemzeti, konzervatív újságírásnak, annak ellenére, hogy eltelt 30 év a rendszerváltozásból, nem sok követőjét látom, illetve igényes, jó tollú újságírókat - és nem kell megsértődni, de nyugodtan mondhatom - inkább a másik oldalon látok" - mondja Varga. Illetve azt is mondja, hogy keresztény, konzervatív, kormánypárti ember létére, ha "jó tollú cikket, glosszát" akar olvasni, akkor Élet és Irodalmat, Magyar Narancsot, Népszavát olvas, mert - mint teszi hozzá - "most még nincs Magyar Nemzet". (Utóbbi utalás arra, hogy a Magyar Idők szerdától lecseréli a fejlécét, és Magyar Nemzet néven fog megjelenni - bár a lap leszögezte, hogy bármi egyéb tartalmi, minőségi, szakmai jellegű változást nem tervez.)

Varga amúgy a mitikus médiaegyensúlyra való törekvést magyarázza mindezzel, azaz hogy a holdingban az eszközét látja annak, hogy az megteremtődjön, és úgymond kinevelje a minőségi újságírást a jobboldalon, merthogy, mondja a műsorvezetőnek is, "először az Indexet szoktuk elolvasni, nem pedig az Origót".

Pontosabban ennek eszközét csak látta, ugyanis Varga felmondott. Erről telefonon értesítette az MTI-t hétfőn este.