Százból négy nő mobilfüggő

A képes, kérdőíves és kvízes tartalmakra akkor sem sajnálják az időt a nők, ha ahhoz 10 percig kell kattintgatni mobilon. Miközben szívesen kötődnek olyan weboldalhoz, ahol legfontosabb személyes problémáikat mások történeteiben olvashatják vissza. Ennek köszönhető, hogy ma egy márka, egy weboldal is képes véleményvezérként működni – többek között ezek derültek ki az NLCafé felméréséből, amelyben arra voltak kíváncsiak, mikor, mire és mennyit használják a nők mobiljaikat. (X)

„Az már senkinek nem újdonság, hogy a tartalmakat mobilra kell optimalizálni. De, hogy pontosan mekkora a mobilozással töltött idő, hogy ténylegesen mit csinálnak ez idő alatt a felhasználók, vagy, hogy mit jelent ma az ember számára a mobiltelefon, az sokkal érdekesebb. Mi a saját olvasói bázisunkon keresztül szerettük volna megérteni ezt a jelenséget” - utalt Kisszékelyi Veronika, az NLCafe termékmenedzsere arra a piackutatásra,
amelyet a lap az elmúlt hetekben futtatott weboldalán, az eredményeket pedig ezekben a pillanatokban közlik a „Mire kattan a nő? A mobil alap. És az influencer?” című rendezvényükön. A felmérésben a nők mobilhasználati szokásai mellett az okoseszközös tartalomfogyasztás korábban nem kutatott jellemzőit és a vásárlást befolyásoló influencerek hatásait is vizsgálták.

„Olyan témát akartunk feldolgozni, amely nemcsak az olvasóinkat gondolkodtatja el, de a hirdetőinket is közelebb viszi ahhoz a célcsoporthoz, amelyeket felületeinken akarnak elérni. Az volt a célunk, hogy felhívjuk a figyelmet arra, mennyire tudatosan használják olvasóink az okoseszközöket” – fogalmazott a termékmenedzser.

Mire kattannak a nők, ha mobil van a kezükben?

A 40 pontos kérdőívben olyan kérdésekre keresték a választ, hogy milyen érzelmi funkciókat tölt be az olvasó életében a mobiltelefon, mennyi pénzt költ rá, használ-e kiegészítő felszereléseket hozzá. Kíváncsiak voltak a párkapcsolatban élők véleményére, hogy okoz-e feszültséget a telefon gyakori használata, vagy, hogy mennyire használják a másik csekkolására a bejelentkezős, helymeghatározós applikációkat. A gyerekes olvasóiktól pedig azt is szerették volna megtudni, mennyire tiltják, korlátozzák vagy alkalmazzák jutalmazásra az okoseszközök használatát. A válaszokból többek között ezek derültek ki:

  • A nők 55 százaléka este, az ágyban is mobilozik, és újabb 18 százalékuk közvetlen ébredés után, a reggeli kávé kortyolgatása közben is ezt teszi.
  • A nők mindössze 12 százaléka kapcsolja ki telefonját éjszakára.
  • Százból négy nő mobilfüggő: ők 1-2 percenként néznek rá a mobiltelefonjukra, a nagy
    többség (85%) 5-10 percig is kibírja anélkül.
  • A 7 évesnél idősebb gyerekek 73 százalékának van mobiltelefonja, és a nők 22%-a
    ellenőrzi gyereke telefonját.
  • A nők egynegyede a partnere telefonjába is rendszeresen belenéz.

Jól jönne minderről egy infografika is? A felmérés legfontosabb eredményeit összegző grafikáért ide érdemes kattintani!

Kisszékelyi Veronika szerint a kutatás számaiból az is jól látszik, hogy a jövőben inkább a vizuális élményt garantáló weboldalak értékelődnek fel. Még fontosabbá válik a kép és a szöveg aránya, és még nagyobb szerepe lesz a fotók minőségének, amelyek hibáit az olvasók – a nagyítás lehetősége miatt – sokkal könnyebben kiszúrják a kisebb kijelzőkön. „Az elsődleges mobilos tartalomfogyasztás miatt a scrollozásra kell fókuszálnunk. A Facebookra optimalizált cikkeknél a fotó a legfontosabb elem, de egyre több a csak fotókból
és pár soros szövegből álló anyag is. Ezért van ma már külön fotó rovatunk, és külön oldalformátumunk az ilyen cikkekhez” – tette hozzá Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője.

Pácsonyi Daniella főszerkesztő
Pácsonyi Daniella főszerkesztő

A saját élmény rántja be az olvasót

A piackutatásuk kiegészítő témáját már az influencerek hatásaira építették, amelyben elsősorban a legfiatalabb generációt legjobban ismerő nők, vagyis az anyák véleményére voltak kíváncsiak. A válaszokból nemcsak az derült ki, hogy a nők pontosan tudják, mennyire szövi át saját és gyerekei mindennapjait az okostelefonok használata, de az is, hogy egy weboldal milyen mértékben képes hatni a mindennapjaikra.

„Minden kornak megvan a maga influencere, akit egy adott generáció követ. Még akkor is, ha ő nem YouTube-csatornán van, hanem a polcon könyv formájában. És ha így vesszük, egy márka, egy weboldal is képes így működni, ha célközönségénél hiteles tud maradni. Piacvezető siteként kíváncsiak voltunk, mi mit tudunk kezdeni egy ilyen lehetőséggel” – utalt Kisszékelyi Veronika arra, hogy az NLCafén például a tömegelérést sokszor olyan témák köré épített interaktív sorozatokkal generálják, mint pl. a női alkoholizmus, a családon belüli erőszak vagy a szüléssel kapcsolatos élmény. Ezeket pedig gyakran kérdőívekkel, olvasói történetekkel vagy offline eseményekkel egészítik ki. A lap főszerkesztője ugyanakkor a véleményvezér és az influencer fogalma közötti különbségre hívja fel a figyelmet.

„Egy weboldalnak jóval nagyobb feladat a véleményvezér szerep, mint egy Instagramról felhúzott sztárnak az influencerség. Előbbi mögött jó, ha van tudás, tartalom és karakteres vélemény is, amivel az olvasók azonosulni tudnak” – fogalmazott Pácsonyi Daniella, miközben hozzátette, számukra is kihívás, hogy a felhasználók véleményformálásra is alkalmas arcokat kössenek hozzájuk. Mivel azonban sokan írják a lapot, olvasóik az arcok helyett inkább témákat kötnek hozzájuk.

„Azt tapasztaljuk, hogy leginkább a kisgyerekes anyák életében vagyunk jelen aktívan. Rájuk fókuszálva érdemes arcot építeni. A legutóbbi sorozatunk mögött például maga az NLC jelenik meg véleményvezérként, de itt a legnagyobb online magyar női oldalként, mindenféle állásfoglalás nélkül szerettük volna megmutatni a magyar nők legkülönbözőbb szülésélményeit” – utalt a főszerkesztő a Szülés sebek nélkül című sorozatukra, amelyhez szintén egy 40 pontos olvasói kérdőívet kapcsoltak, és amelyet másfél nap alatt több mint 700 töltöttek ki, ebből 450-en mobilon kattintották végig a kérdéssort.

„Ha jó a tartalom, és az olvasóknak személyes kötődésük van a témához, akkor akár 10-12 percet is képesek egy oldalon eltölteni, akár mobilról is. Ez időben egészen megdöbbentő mennyiség” - mutatott rá Kisszékelyi a piackutatás másik fontos elemére, miszerint ma már a hosszabb kérdőíveket, olvasói teszteket és kvízeket is sokan mobilról töltik ki, amely még inkább arra készteti a weboldalakat, hogy a mobilos tartalomfogyasztásra rendezkedjenek be. És mivel az eszközöket már nem lehet tovább gyorsítani, az ébren töltött időből sem lehet lassan többet mobilozásra fordítani, ezért hamarosan az idő lesz az egyetlen érték, amiért a weboldalak harcolni fognak.

Kisszékelyi Veronika termékmenedzser
Kisszékelyi Veronika termékmenedzser

Még több offline esemény

Néhány napja írtunk arról, hogy a jövőben a print és digitális magazint is kiadó médiacégek életében egyre nagyobb szerep juthat a közösségszervező területnek. A print magazinok már javában használják digitális csatornáikat, BTL-eszközökben és lapmárkákhoz kapcsolt eseményekben gondolkodnak. Mindeközben az online lapmárkáknak is az olvasói találkozók, egy-egy - az újságban nehezen kibontható - téma köré szervezett beszélgetések, mesterkurzusok, és a hirdetői workshopok jelentik a lehetőséget, hogy egy kicsit kitörjenek a hagyományos website keretből.

A Central Médiacsoportnál sem ez az első alkalom, hogy digitális termékeinek fejlesztéseit egy-egy piaci aktualitás kapcsán, offline események formájában mutatja meg hirdetőinek. 2016-ban több termékükre építve rendeztek „Tartalommarketing konferenciát”, tavaly az NLCafé által szervezett „Mire kattan a nő? Nők a digitális térben.” című eseményen több előadóval együtt arra keresték a választ, hogy mennyire viselkednek ma másként a nők a digitális térben, mint mondjuk 8-10 éve. A mostani, kérdőíves felmérésen alapuló rendezvényükön azonban már kifejezetten a nők mobilos tartalomfogyasztására fókuszáltak. Májustól pedig egy olyan minikonferencia-sorozatot indítanak, ahol ingyenes előadásokban dolgozzák majd fel a különböző női válaszutakat a „Te döntésed, te jövőd” címmel.

A mai eseményen bemutatott kutatásról egy izgalmasabb infografika is készült. Így aztán az olyan kérdésekre, hogy a nők milyen tartalmakat olvasnak mobilon, milyen kiegészítőkkel szerelik fel telefonjukat, és milyen alkalmazásokat használnak rajta leggyakrabban, egyetlen grafikus nagyképen is megmutatják a válaszokat ezen az oldalon.

Ez a cikk a Central Médiacsoport megjelenése.

(X)

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00