hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ezüstöt kapott az Initiative

Ezüst oroszlánt kapott kedd este a Cannes Lions reklámfesztiválon az Initiative Soproni Tökéletes csapolás kampánya. Ekkora magyar sikerre a Kreatív szerkesztősége régóta nem emlékszik, olyanra pedig, hogy egy médiaügynökség így lekörözze a versenyt uraló kreatívokat, hazánkban még nem is volt példa.

hirdetés

Egyedüli médiaügynökségként jelentkezett Magyarországról idén az 58. Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválra az Initiative, és egyetlen kategória egyetlen alkategóriájába benyújtott nevezésével, a Soproni Perfect Draught (tökéletes csapolás) kampánnyal (A Soproni márka reklámügynöksége a White Rabbit -  A Szerk.) hazai viszonylatban rendkívüli sikert aratott. Az ezüstöt érdemelt munka a világ legkülönbözőbb országaiból érkezett 2895 nevezés közül került a legjobb, oroszlánnal díjazott 84 közé.

Ezüst oroszlánt a Kreatív szerkesztőségének (hibás - a Szerk.) kollektív emlékezete szerint Sas Istvánnak az Anna víz reklámjával elért 1979-es sikere óta nem kapott magyar munka, de mint megtudtuk, egy arany azért időközben jutott magyar ügynökségnek: a Republiccal készített Vodafone-kampányért kapta az OMD 2000-ben. (Köszönjük a kommentet Gosztonyi Csabának!), Kiderült az is, hogy a Young & Rubicam 1997-ben, BTL kategóriában szintén elhozott egy bronz oroszlánt, a Borsodinak készített, "Kapaszkodó" című munkával (Köszönjük Simon Zsolt, Tv2). Az elmúlt öt évben a legnagyobb cannes-i elismerés 2008-ban a Leo Burnettnek jutott Magyarországról, az ügynökség az SMS Bandiért kapott bronz oroszlánt online (cyber) kategóriában. Abban az évben még négy hazai alkotás került shortlistre, 2009-ben már csak egy, tavaly pedig egy sem – úgyhogy igazán ránkfért már a sikerélmény.

Németh Béla, az Initiative ügyvezetője így nyilatkozott a győzelem után: “Fantasztikus, régen várt elismerése ez a magyar médiaszakmának! Egy hasonlóan fantasztikus együttműködés eredménye ez a díj, amelyben főszerepet játszott ügyféloldalon a Tóth Gergely vezette Soproni márkáért felelős marketingcsapat és az alapötletet kidolgozó White Rabbit kreatívügynökség. A mi kis triónk közös érdeme ez az ezüst oroszlán!” 




A média kategóriában a Heineken sörmárkájának készített kampányon kívül döntőbe jutott két magyar alkotás, a Laboratory Ikea E-Foldere és az Ogilvy & Mather Habitat for Humanitynek készített Real Estate című munkája nem kapott díjat.

A 84 díjazott munka közül a Grand Prix-t egy koreai kampány nyerte, amelyet a Tesco Homeplus márkájának készített a Cheil Worldwide Seoul, és amely már direkt kategóriában is kapott egy aranyat: a virtuális üzlet egy aluljáróban.

Ezen a munkán kívül még 13 nevezés kapott aranyat, harminc pedig ezüstöt. A legtöbb, kereken tíz oroszlánt média kategóriában az Egyesült Államok viheti haza, második legtöbbet, összesen kilencet az Egyesült Királyság, és hét oroszlánnal gazdagodtak a németek.

Az év médiaügynöksége a pontszámok alapján a hamburgi Jung von Matt lett, a második a fődíjas Cheil Worldwide Seoul, annak ellenére, hogy a kreatívügynökségek mellett idén rengeteg médiaügynökség (MPG, PHD, Starcom, Initiative Madrid, Initiative Hamburg, Maxus, Mediacom, OMD, stb.) szerepelt a győztesek között.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Kedves Kreatív Szerkesztősége,
online és nem online főszerkesztő, hír- és rovatszerkesztő pajtások!

Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy vegyétek komolyabban, amit csináltok. Egy kicsit.

Ez milyen szösszenet itten már megint? Most komolyan. Egy középiskolás diákújság simán leköröz benneteket. Professzionalitásban, tájékozottságban, odafigyelésben.

Világos, hogy nem tartozunk a reklámvilág élvonalához – de ilyen újságírással nem is fogunk.

Tessék már szakmaibbnak lenni. Vagy legalább annak tűnni.

Lehet pirulni.
válasza hozzászólásához
#
Köszi Csaba, éreztem, hogy téged kellene megkérdezni! Frissítettem a cikket ez alapján.
#
2000-ben média kategóriában arany a Vodafone-nak OMD/Republic?
hirdetés
hirdetés

Szerinte kevés a forrás, az unió pedig még mindig nem érti, hogy a demokrácia léte függ attól, eljutnak-e a lakosokhoz a valódi információk.

A Hirado.hu vezetését egy hónapja vette át a Lokál nevű kormányközeli bulvárlaptól érkezett Leitner Attila. 

Naomie Harris, a James Bond-filmek sztárja és Brian Eno brit zenész is közreműködött a rövidfilmben.

Ennél többet csak focira költött eddig a közmédia. a 2020-2022 közötti futamokért kellett ennyit fizetni.

A jellegzetes ta-damm hang megmarad, de a mozikba jobban passzoló, hossszabb zenei felvezetés előzi meg a védjegyszerű kezdést.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés