-fi- 2021. szeptember 24. 10:18
Véget ért a 31. Marketing Summit
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) által szervezett konferencián közel 100 előadó közreműködésével mutatták be a marketing gazdaságot motorizáló szerepeit. Az eseményen posztumusz életműdíjat kapott Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség alapító tagja, valamint idén is átadták az 50 legsikeresebb marketing és kommunikációs döntéshozóknak szóló elismeréseket, és a Városmarketing díjakat is.

Az idén 31. alkalommal megrendezett Marketing Summiton a marketing egész gazdaságot átszövő motorizáló szerepe került fókuszba, így az előadók a marketingtevékenység üzleti növekedésben, fenntarthatóságban, innovációban, digitalizációban, a kiemelt ágazatokban, valamint a társadalomban betöltött kitüntetett szerepét mutatták be, sokféle nézőpontból. Az esemény programjait hat különböző iparág közel 40 marketing- és kommunikációs szakembere alkotta meg, még idén tavasszal. 

Államtitkár: fontos a marketing

A marketing gazdaságmotorizáló szerepe elvitathatatlan és ma időszerűbb, mint valaha, hiszen az már a vállalkozások elemi szintjén is az üzleti növekedést szolgálja és értékteremtő módon járul hozzá a szervezeteken túl az egész nemzetgazdaság összteljesítményéhez – nyitotta meg videóköszöntőjében az eseményt Balogh László pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár (PM). 

A Summit nyitó előadásában Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt., MMSZ elnökségi tag) azt hangsúlyozta, hogy a marketing egyre inkább elfoglalja az őt megillető helyét az értékelőállítás üzleti folyamataiban, amelyet az is igazol, hogy az esemény a marketing szakembereken túl évről-évre egyre több üzleti döntéshozót is vonz.  

A szakmai és üzleti döntéshozókat célzó eseményen a marketing kulcsszerepei mellett kiemelt fókuszt kapott az érzelmek és a kommunikáció megértése is, amelyről Brent Buchanan (Cygnal) előadásában azt emelte ki, hogy a márkáknak és cégeknek először a fogyasztói döntést vezérlő fő érzelmeket és mindset-et kell megérteniük annak érdekében, hogy meg tudják változtatni nézőpontjukat és döntésre, tettekre sarkallják őket.

Az előadások és kerekasztal-beszélgetések szeptember 30-tól visszanézhetők a Summit Play platformon.

Posztumusz életműdíj és top 50 marketinges

A szakma csúcstalálkozóján került sor a Magyar Marketing Szövetség Életműdíjának átadására is, amelyet posztumusz, az idei év elején elhunyt marketingszakember, a szövetség egyik alapítója, Tonk Emil kapott. 

Ezen felül hagyományosan a Marketing Summiton került sor idén is a Marketing&Média által jegyzett TOP50 legsikeresebb marketing és kommunikációs döntéshozó listájának kihirdetésére is. A befolyásos szakmai döntéshozókat felsorakoztató lista élén idén is Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója áll, akit Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) és Horváth Magyary Nóra (K&H Bank) követnek. 

A top 3 tagjain felül a tízes listából előadott az eseményen Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), Juhász Péter Tibor (Vodafone) és Szalkai Réka (Mastercard), valamint kerekasztal-beszélgetésben vett részt Jákó Eszter (MVM) is. A rendezvényen adták át a Városmarketing Díj elismeréseit is. Idén is Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa, míg a kisvárások kategóriájában Vásárosnamény, a megyék között Szabolcs-Szatmár-Bereg megye képviselői vehették át a fődíjakat. 2021-ben a Városmarketing Nagykövete kitűntető címet Budapest II. Kerületi Önkormányzata kapta. 

A Marketing Summit Hungary fő szervezője a Magyar Marketing Szövetség, társszervezői a Positive Adamsky reklámügynökségi csoport, valamint a Marketing&Média szaklap. A Summit Play videóplatformot a Lounge Group biztosítja, amely az MMSZ és a kormányzati és állami hirdetésekért felelős ügynökség közös fejlesztése. A Summit Play felületére készült kerekasztal-beszélgetések hamarosan elérhetőek lesznek, a hét tematikus beszélgetés egy-egy megszólalójával készült interjúk pedig már most megtekinthetők a felületen.