2015. május 14. 17:44
Változatlan a PMSZ elnöksége
A Piackutatók Magyarországi Szövetsége áprilisi közgyűlésén a tagság a szövetség bővüléséről és a 2015-2016-os elnökségi ciklusról szavazott. A voksolás eredményeként a PMSZ tagsága az Emocionális Marketinggel bővült, a három tagú elnöksége pedig változatlan maradt.

Közleményben számolt be a Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ) a szervezet április 30-i közgyűléséről, ahol tagjai közé választotta a 2011-ben alakult Emocionális Marketinget. A cég főtevékenységének az emberi érzelmek feltárását, vizsgálatát tekinti – a vásárlók, fogyasztók mellett a partnerek és azok működése vonatkozásában is. „Az Emocionális Marketing a holisztikus megoldások híve, így nem csak piacot kutatunk, hanem marketing- és trénerkollégáink segítségével az eredmények értelmezésén túl azok beépülését is támogatjuk partnereinknél. Nálunk egy piackutatás nem áll meg az eredmények átadásánál, de a folyamat nem is csak a kutatási briefnél indul. Ezért is választottuk a „Gondolkodó Partner” szlogent” - mondta Steigervald Krisztián ügyvezető.

Az új taggal bővült közgyűlésnek a PMSZ vezetősége beszámolt az elmúlt időszak munkájáról és eredményeiről. Jakab Áron elnök beszélt az Mmonline.hu médiapartnerségével indított interjúsorozatról, amelyben a piackutatás szerepéről, fontosságáról, megtérüléséről és aktuális kihívásairól adnak képet ügyféloldali vállalatok szakemberei; illetve elmondta, hogy a Médiapiac.com által immár negyedik éve megrendezett Kutatás konferenciát a PMSZ támogatóként segítette.

Az elnök beszámolt továbbá a 6. Országos Piackutatási Diákversenyről, amelyet a Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete szervezett a Mediaworksszel közösen; a PMSZ pedig a kezdetektől a verseny támogatója és partnere volt. A megmérettetés népszerűsíteni kívánta a kutatói hivatást a hallgatók körében, és kapcsolatokat építeni az ügynökségek és a szakma utánpótlását jelentő fiatalok között. A verseny folyamatáról a Kreatív folyamatosan, a verseny döntőjéről pedig élőben tudósított.

A kutatószakma támogatására a PMSZ szakmai fórumot szervezett a KSH-val, amelyen a gazdaságstatisztikai adatgyűjtések statisztikák és adatbázisok alkalmazásának lehetőségeit ismertették a hivatal szakemberei a kutatócégekkel. Az adatkezelési workshopok folytatásaként a szövetség friss szakmai állásfoglalással és gyakorlati útmutatóval segítette tagjai munkáját, amelyet a PMSZ megbízásából dr. Freidler Gábor ügyvéd, adatvédelmi szakértő készített az adatkezelés aktuális jogi előírásairól.

Jakab Áron beszélt az alapszabály módosításáról is, amely frissített és az új jogszabályokhoz igazított szövegezésével a szervezet bővülési lehetőségeire fókuszál, lehetővé téve a szélesebb kutatói szakma integrálását. „Az összefogás közös érdekeink védelme, valamint a piacot erodáló hatások és változások miatt létfontosságú a szakma számára” – mondta el Jakab Áron elnök. „Következő projektünkben, az éves iparági statisztika összeállításában is valamennyi, kutatással foglalkozó hazai cég közreműködésére számítunk.” A szövetség tagsága a kétéves elnökségi ciklus lezárásaként a vezetőség szakmai és pénzügyi beszámolóját elfogadta.

A tisztújításon a tagcégek bizalmat szavaztak az újra megválasztott elnökség 2015-16. évi programtervezetéhez, mely a szövetség előző időszakbeli eredményes munkájának folytatásaként valósul meg.

A választás eredményeképpen az elnöki tisztséget továbbra is Jakab Áron, a Bell Research igazgatója tölti be, az elnökség tagjai pedig Barcza Enikő, a Kutatócentrum cégvezetője és Mészáros József, a Cognative ügyvezető igazgatója maradtak.

Az elnökség tagjai

Jakab Áron

Szociológus-közgazdász, a Bell Research kutató- és tanácsadócég partnerkapcsolati igazgatója és alapító tulajdonosa. 2000 óta dolgozik a kutatásban; korábban online fejlesztési tanácsadó, majd a TNS Modus kutató munkatársa volt. A kutató szakember 2007 decemberétől az elnökség tagja, 2008 októberétől ő tölti be az elnöki pozíciót.

Barcza Enikő

2000 óta dolgozik a piackutatás területén. 2003 óta foglalkozik online piackutatásokkal, először a MASMI Hungary kutatásszervezési osztályának vezetőjeként majd, a Kutatócentrum üzletág igazgatójaként, jelenleg cégvezetőjeként. Az elmúlt 13 év alatt több mint 250 online kutatási projektben vett részt. Mint szakmai és cégvezető felel a Kutatócentrum irányításáért, új online kutatási szolgáltatások kidolgozásáért és bevezetéséért, valamint az online piackutatási módszerek hazai népszerűsítéséért. Szakmai konferenciákon rendszeresen előad, az ESOMAR tagja.

Mészáros József

Pszichológus és közgazdász végzettséggel rendelkezik, a Cognative ügyvezető igazgatója. 21. éve van a szakmában, szakterületei a kulturális antropológia, a pszicholingvisztika és a CRM elemzések. Mészáros József 13 éve csatlakozott az ESOMAR-hoz, ahol 5 éve a szakma globális érdekképviseleti szervének magyarországi képviselője. Korábban a Szakmai Szervezetek Szövetségében, az EFAMRO-ban képviselte hazánkat, 10 éve a PMSZ elnökség tagja.