hero
Nagy Zsolt 2021. július 26. 16:34
Ügynökség helyett fiatalokhoz fordult a Telekom legújabb kampányfilmjéért
A cél az idősebb generáció edukálása a digitális egészség kampányban.

A Kreatívnak eljuttatott közleményben azt írják, a cél az volt, hogy olyan tartalom szülessen, ami közelebb hozza az okos eszközök és az egészségmegőrzés kapcsolatát a nagyszüleink számára is. A Krafterek egy közös workshop során összerakták a film storyboardjának felépítését és struktúráját, amiből kiindulva Mazzag Izabella megírta a treatmentet és megrendezte a filmet.

A krafterek egy workshop keretein belül saját mini kutatásukat bemutatva, Pék Győző gerontopszichológussal és Mazzag Izabella rendezővel beszélgettek, ahol közösen döntöttek a film irányairól és felépítéséről.

“Rendkívül izgalmas volt dolgozni a kampányon, főleg a koncepción. Először egy workshopot tartottunk, ahol fiatal Krafterekkel kidolgoztuk a film felépítését. Mindenki meginterjúvolta a nagyszüleit az okos eszközökkel és a digitalizációval kapcsolatban, majd hívószavakkal végigszörföltünk azon, hogy mire van szüksége a nagyiéknak és milyen elemeket tartalmazzon a film. Ezután a Telekom és a DDB is szabad kezet adott abban, hogy milyen jelenetekkel, képekkel mutatom be a “problémát” és a közös jón alapuló megoldást. Ez a ritka alkalom lehetővé tette, hogy a film nyolcvan százalékát saját impulzusokból építsem fel, ami nagyon megható és nosztalgikus élmény volt számomra, illetve a kész filmet látva nagyszüleim számára is.” – mesélte el a koncepcióról Mazzag Izabella, aki a Magenta-filmfesztivál korábbi nyertese is.

Mazzag Izabella / Fotó : Szemerey Bence

A képi világnál erős inspiráció volt Wes Anderson munkássága az alkotók számára. Kiszler Dániel, a film operatőre és Izabella beleásták magunkat a reklámfilmekbe és kiragadták a szimmetriát, a színes és mintás látványvilágot, illetve a túlzó és nagyon karakteres costume-öket. Kiemelkedő szerepe volt a technikának, hogy a korszakok leválasztása különböző kamerák, különböző stílusával legyen bemu-tatva. A forgatáson 16mm-el, VHS-el, digitális kamerával és telefonnal is vettek fel jeleneteket.