hero
Nagy Zsolt 2021. október 19. 08:26
"Sablonos dolgokat ekkora zajban felesleges csinálni!"
Hogy került Litkai Gergely egy építómérnököknek indított steampunk-szakmai vetélkedőbe? Díjnyertes, meghökkentő, kreatív kampányokat birizgálunk az alkotókkal és a megrendelőkkel közösen - először a Positive Adamsky és a KÉSZ Csoport munkáját mutatjuk.

Az idei CMA-n arany minősítést ért el a Positive Adamsky és a KÉSZ Csoport közös munkájával létrejött Hexatlon építőmérnök-vetélkedő. A Positive Adamsky oldaláról Vaszary Ádám alapító-társtulajdonossal, a KÉSZ Csoporttól Metykó Tibor marketing és vállalati kommunikációs igazgatóval beszélgettünk a projektről. 

Az alapötlet és a cél kettős volt: egyrészt az építőiparban folyamatosan jelenlévő szakemberhiányt a KÉSZ Csoport is érzi a saját bőrén, így mindenképpen utat akartak találni az utánpótláshoz, másrészt a márkaismertségükön is akartak növelni -  az építőipari cégek jellemzően nem ülnek mélyen a köztudatban, ha egy cégnév az átlagembernek ismerősen cseng, az legtöbbször a negatív sajtóvisszhangok miatt van. 

A projekthez nem a hagyományos b2b felállásban kellett gondolkozniuk, hanem nyitni kellett a b2c irányba, még úgy is, hogy nem feltétlenül onnan szerettek volna eredményt elérni. A Kreatívnak elmondták, hogy közös megegyezés született arról, hogy rendhagyó tartalomnak kell készülnie, ami elsőre jól hangzik, de általában a kockázatkerülés oltárán a meghökkentő tartalom el szokott vérezni - itt nem ez történt, egy hiperkonzervatív marketingvezető valószínűleg sírógörcsöt kapott volna attól, amivel Vaszary Ádámék előálltak.  “Kitaláltuk, hogy csináljunk egy late night show-ba oltott reality-t, cyberpunk stílusban, szakmai cápák között!”- magyarázza Vaszary Ádám lelkesen.  “Nehéz manapság olyan ügyfelet találni, aki hagyja, hogy - jó értelemben véve - fullba toljuk a kretént” - teszi hozzá nevetve. “Nagyon sokat segített, hogy Tibi telekommunikációs oldalról jött, mi dolgoztunk már együtt az E.On-nál és az UPC-nél is, többször volt olyan projektünk, ahol lehetett szárnyakat próbálgatni.”

“Azért dolgozunk velük, mert nem normálisak. Partner vagyok a jó értelemben vett kreténkedésben, sablonos dolgokat ekkora zajban felesleges csinálni” - erősíti meg az őrültségre adott zöld lámpát a KÉSZ Csoport oldaláról Metykó Tibor. “Ha már energiát teszünk bele, akkor olyat kell összerakni, ami kilóg a sorból, persze kockázat az mindig van.” 

A műsor házigazdájának Litkai Gergely humoristát választották. Metykóék szerint az eredeti forgatókönyvben Kőhalmi Zoltánnak szánták ezt a szerepet, mivel neki volt tényleges mérnöki tapasztalata, ám Kőhalmi azt mondta nekik, hogy nem tudná a szakmai és a vicces oldalt egyszerre képviselni műsorvezetőként. Litkai Gergely viszont teljesen laikusként is simán elvitte a vállán a forgatásokat. “Konkrétan egy centi szöveget nem kellett neki írni, folyamatosan ömlöttek belőle a poénok, ami nagyon sokat segített a versenyzőknek is” - mondja Metykó Tibor.   

A projekt során a versenyzőknek (akik egyébként végzős építőmérnök-hallgatók voltak) különböző épületszerkezeteket kellett megépíteniük legóból, melyeket aztán stabilitási próbának vetettek alá. Az egyik legnagyobb rizikófaktor az volt, hogy vajon sikerül-e olyan karakteres versenyzőket találni, akik miatt élvezetes lesz a műsor.   

“Gondolkodtunk egy biztonsági forgatókönyvön is, ha nincs kellő karakter, felkészültünk, hogy inkább behozunk egy statisztát. Beiktattunk egy olyan fordulót, ahol pitchelni kellett,  itt volt például a válaszott influenszernek, Abosi Barninak nagy szerepe, mert az ő feladata volt a pitchek értékelése.” - mondja Vaszary Ádám. 

“Rettegtünk, hogy mi lesz, ha ott a stáb, a Litkai, meg a díszlet, aztán kiderül, hogy nem jók a szereplők. Litkai Gergő szerepe nagyon erős volt, full profi a fickó, olyan jól integrálta őket, volt egy ilyen kimondatlan nyugtató szerepe is.” - teszi hozzá Metykó Tibor. “Aki végül megnyerte a versenyt, az egy annyira őszinte srác, hogy hihetetlen, egy gyöngyszem. Remegett a keze az utolsó feladatnál, annyira akarta ezt az egészet."

 

A kampány során a Facebookra alapoztak mindent, ennek köszönhetően a büdzsé sem szállt el.  Sikerült 26 organikus PR -megjelenést elérni, felhúztak egy microsite-ot, illetve a Youtube-on Litkai Gergelyt szerette az algoritmus.  “Izgultunk, hogy 3 számjegyű legyen a jelentkezők száma, mert a 6 fordulót nehéz lett volna 10 résztvevővel lenyomni. Mi is meglepődtünk, hogy mekkora penetrációja volt a releváns célcsoportban a versenynek, mert több mint százan jelentkeztek, úgy, hogy végzős építőmérnök hallgatóból kábé négyszáz van egy évben.”  - mondja Vaszary Ádám.  Abosi Barni kiválasztásában szempont volt annak a korosztálynak a megszólítása, aki még csak középiskolába jár, de esetleg érdeklődik az építőmérnöki szakma iránt.

A projektet nem engedik el, az így összegyűjtött leadeket további kampányok során is tudják hasznosítani.