hero
Kreatív 2021. július 18. 01:00
Polgár Zsuzsa: „Budapestről is bele lehet nőni a globális pelenkabusinessbe”
A Publicis Groupe Hungary Business Directora a magyar fővárosból épített nemzetközi karriert. A példája nem egyedülálló, sőt: a cégnél minden munkavállaló előtt nyitva áll a globális “ajtó”. Interjú azoknak, akik itthonról is mernek nagyban gondolkodni.
EZ EGY PROMÓCIÓS MEGJELENÉS

A világ egyik legnagyobb kommunikációs cégcsoportjában nemzetközi szinten is magas pozícióban dolgozol, a neved mégsem “elcsépelt” hazai körökben. Hogyhogy?

Kerülöm a rivaldafényt (nevet)... Komolyra fordítva a szót: 2007 óta dolgozom a többek között a Saatchi & Saatchi és Leo Burnett ügynökségeket tömörítő Publicis Groupe Hungary-nél, és az első 1-2 évet leszámítva szinte csak nemzetközi projektjeim voltak. Valahogy szakmailag ez lett a “természetes közegem”.

Polgár Zsuzsa

Tudatosan tervezted így a pályádat?

Mindig is vonzott az az atmoszféra, ami nemzetközi szinten jellemzi a szakmát, és természetesen csillogott a szemem a globális pálya gondolatától, de, hogy őszinte legyek, a pályám elején ezek szinte elérhetetlen távolságban voltak, legalábbis úgy tűntek. Aztán 2011-ben minden megváltoztatott: ekkor (vagy ekkorra) robbantotta szét a nemzetközi marketinges világ status quo-ját az online kommunikáció paradigmaváltása, amit még anno a Saatchival az elsők között lovagoltunk meg, és indítottuk útjára pár fővel a cég nemzetközi Digital Center of Excellence-ét. Ez a csapat mára egy több mint 100 főt számláló, a Publicis Groupe legnagyobb ügyfeleinek online projektjeit támogató, a UX és UI forradalom hazai úttörői közé tartozó kompetenciaközponttá nőtte ki magát.

Tehát Budapestről elindított a Publicis egy nemzetközi “szolgáltatást”. Miért éppen Magyarország?

Valószínűleg ez organikusan alakult így, jó ütemben csatlakoztunk be a digitális forradalomba, rengeteg szuper designerünk és digitális expertünk volt, akik kvázi learning by doing módon sajátították el az új kompetenciákat (sokszor olyanokat, amiknek akkor még neve sem volt). Aztán 2014 környékén megbízott minket a nemzetközi központ egy olyan projekttel, ami viszonylag sok álmatlan éjszakát okozott: egy digitális felületekre optimalizált globális mosószer reklámkampányt kellett készítenünk.

 Aki azt gondolja, hogy a mosás mindenhol ugyanúgy működik, óriásit téved: más gépekkel, más típusú ruhákat, más adagolással mosnak az USA-ban, mint Japánban, vagy Dél-Afrikában... A kampányhoz konkrét kultúrantropológiai kutatást kellett csinálnunk annak érdekében, hogy az adott országban futó szpot autentikus legyen. 

Az átfogó, közel fél éves kutatás eredményeként 4 hónap alatt 1500 filmet készítettek el a világ több mint 100 országára optimalizálva. Elég jól sikerült az utólag kicsit a budapesti iroda terhelhetőségének és szakértelmének pilotolásául is szolgáló projekt, így jöttek az újabb és újabb megbízások.

Ha szeretnél te is a világ 3 legnagyobb kommunikációs műhelyének budapesti csapatában dolgozni, nézd meg a nyitott pozíciókat, és jelentkezz!

Melyik ezek közül a kedvenced?

A Pampers Loyalty Programja, amit 5 éve építünk itthonról elsősorban a nyugat-európai és amerikai piacokra fókuszálva. Ez egy olyan integrált projekt, aminek egy vásárlások után járó pontgyűjtő app adja a gerincét, és amit minden digitális kommunikációs eszközzel támogatunk, legyen szó social mediáról, performance marketingről, webiste tartalomfejlesztésről, vagy CRM/1to1 kampányokról. Amellett, hogy nagyon izgalmas egy globális szinten vezető márka ilyen sokrétű flagship projektjét felépíteni, a mi belső működésünket is teljesen átformálta: meghonosítottuk a lean alapokra épülő startup kultúrát és az “agile creativity-t”, skálázhatóvá tettük a munkánkat és olyan új kompetenciákat éptíettünk ki, mint például a microcopykra specializálódott kreatív szövegírás. Ráadásul nagyon dinamikusan bővül a csapat: anno 3-an kezdtük, mára több mint 50-en dolgozunk együtt a Pampersen, ami a Publicis Groupe Hungary teljes munkatársi állományának csaknem 20 százaléka. Az pedig csak hab a tortán, hogy rengeteg Budapesten élő külföldi színesíti a gárdát, ami helyi szintén is globális munkavállalói élményt ad az itt dolgozóknak