hero
gy.zs. 2022. január 28. 08:49
Pert nyert a Telex a Megafonnal szemben
A Megafon azt szerette volna, ha a Telex leírja: nem közpénzből működnek.

A Fővárosi Törvényszék első fokon elutasította a Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft. keresetét. Így a Telexnek nem kell helyreigazítást közölnie egy november 25-én megjelent cikke miatt, és nem kell leírniuk a kormánypárti tartalmakat megosztó oldalról, hogy nem az adófizetők pénzét használják.

„A Megafon azért perelte be a Telexet, hogy írjuk ki, nem közpénzből működnek. A bíróság szerint azonban megalapozottan juthattunk erre a következtetésre, véleményre. Kiemelték azt is, fontos, hogy átlátható legyen a közpénz útja és felhasználása. Cikkünk közérdekű vitához járul hozzá, ahhoz, hogy a sajtó gyakorolhassa „őrkutya” szerepét. A közérdekű kérdések megvitatásának szabadsága pedig kulcsfontosságú egy demokratikus társadalom szempontjából, olvasható az ítélet indoklásában” – számol be a hírről a Telex, ahol az ügyről hosszabban is olvashatsz.