2012. február 01. 07:00
Nem a kövér gyerekek ellen harcolunk!
A „Stop Sugarcoating” (Elég a cukormázból) című kampány nagy vitákat kavart. A figyelemfelhívó képsorozatokon ugyanis kicsit vagy nagyon kövér, igazi hús-vér gyerekek szerepelnek.

A képek alatt ilyesfajta vörös betűs feliratok szerepelnek: „Figyelem: Nehéz kislánynak lenni, ha nem vagy kicsi” vagy „Számodra vicces lehet, hogy ilyen duci vagyok, de engem megöl a hájam” vagy éppen „A kövérség elleni harc otthon kezdődik. És a büfében”. Aztán van egy reklámspot is, melyben egy kövér gyerek ezt kérdezi: „Anya, miért vagyok kövér?” Mire a hozzá hasonlóan hájas anyuka válaszul csak sóhajt egy nagyot és szégyenkezve néz maga elé.

No, éppen ez utóbbiak miatt támadták sokan már rögtön a megjelenésükkor a nyomtatott sajtóban és a tévében is megjelent felhívásokat arra hivatkozva, hogy az ilyen megjelenítés durva, személyiségsértő és megbélyegző – noha csak gyerekekről van szó. Szerintük a kampány, bár valóban felhívja a figyelmet a szinte járványként terjedő gyermekkori elhízásra, de ezt stigmatizáló módon teszi: azt sugallja a gyerekeknek, hogy szégyellniük kell testüket, ugyanakkor megoldást nem kínál, azaz semmilyen módon nem ösztönöz egészséges életmódra.

A vitatott reklámfotókat és videót, illetve a teljes cikket itt találja.