hero
Megvette a Facebook az Instagramot
Egymilliárd dollárt érő kombinált részvény- és készpénzcsomagért felvásárolta a Facebook az Instagram fotós szolgáltatást.

Egymilliárd dollárt érő kombinált részvény- és készpénzcsomagért felvásárolta a Facebook az Instagram fotós szolgáltatást.

A vétel, és főleg az ár azért is meglepő, mert a szolgáltatást csak 2010 októberében indították el, és még idén januárban is mindössze kilenc alkalmazottjuk volt. A fotóeditáló alkalmazást először csak Apple-termékekre lehetett letölteni, márciusban már 25 millióan használták. Az androidos verzió múlt hét óta érhető el, és az első 24 órában egymillióan töltötték le.

Ilyen jellegű tranzakcióra nem sok korábbi példa volt eddig – hívja fel a figyelmet az Advertising Age. A Yahoo például 2005-ben 35 millió dollárt adott a Flickr fotóarchiváló és -megosztó oldalért, de az üzlet volumene meg sem közelítette az Instagram felvásárlását. Az

AdAge szerint az Instagram értékét az dobja meg ennyire, hogy még mindig egy feltörekvő közösségi médiás szolgáltatás, amely a képek egyszerű szerkeszthetőségével és megosztási lehetőségeivel többet nyújt, mint a többi fotómegosztó oldal. Ráadásul az Instagramot számos márka is felhasználta már a kampányai során, például a General Electric, a Starbucks, Moby és a Tiffany & Co. is. Nálunk tavaly októberben a Next Wave hirdetett Instagram-kampányt.

Az Instagram önálló platform marad, felhasználói pedig továbbra is posztolhatnak képeket vele más közösségimédiás szájtra.