2019. március 18. 15:03
Vérbeli film noirral hirdeti képzéseit a Lumiere Filmiskola
 A kampánnyal nem csak a filmipar csillogását, hanem a háttérben folyó kemény munkát is meg akarták mutatni. Alább a Lumiere kampánybejelentőjét olvashatják.

Kampánycél

A Lumiere Filmiskola kampányának célja, hogy erősítse a Lumiere iskola brandjét, szélesítse ismertségét és tovább növelje szakmai presztízsét. A Lumiere Filmiskola 2017-ben alakult, ez alatt a rövid idő alatt képes volt kiépíteni mind a szakmában, mind a továbbtanulók körében azt a bizalmat, ami indokolja az iskola létjogosultságát. A 2019-es tavaszi kampány tovább szeretné erősíteni a már kialakult pozitív képet, illetve növelni szeretné a hallgatói létszámot.

 A kampány bemutatása

A kampány 2019. január és április között szólítja meg elsősorban online felületeken azokat a fiatalokat, akik érdeklődnek a filmipar iránt, a szakmához kapcsolódóan szeretnének továbbtanulni és nem utolsósorban szeretnének elhelyezkedni a filmiparban.

Kerekes Vica a kisfilm forgatásán (Forrás: Lumiere Filmiskola Facebook)

Kreatívkoncepció

A Lumiere Filmiskolát három magánszemély, Incze Ágnes, Balázs Béla-díjas filmrendező, vágó, egyetemi oktató és producer, az Európai Filmakadémia tagja, Jávor Tamás, USA-ban élő, magyar származású fotográfus, producer és Salamon András DLA, Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, egyetemi oktató, az ELTE, az SZFE tanára alapította 2017-ben.

Az iskolát annak a filmipari kihívásnak a kezelésére hozták létre, hogy noha Budapesten forgatják – már Európához viszonyítva is, – a legtöbb amerikai filmet, a filmkészítéshez nélkülözhetetlen szakmákban, mint pl. a vágó, a rendezőasszisztens, scripter, drónoperatőr, súlyos szakemberhiány van. Az iskola tehát egyszerre jelent képzést és remélhetőleg elhelyezkedési lehetőséget is a fiataloknak. Ezt hivatott kommunikálni a Lumiere kampánya, amely nem a hamiskás hollywood-i álomvilágot jeleníti meg, hanem kőkemény, de annál izgalmasabb munkának mutatja be a filmkészítést.

Forrás: Lumiere Filmiskola Facebook

A kreatív elemeken az egyes szakokra hívják fel a figyelmet, a social media felületeken látható kisfilmekben pedig az iskola diákjainak személyes beszámolói láthatóak.

Az imázsfilm mellett plakátokon, socail felületeken is fut a kampány, a Lumiere pedig nyílt nappal és további rendezvényekkel kíséri az akciót.

Érdekességek

A kampány alkotói között több olyan diák is van, aki az iskola jelenlegi, vagy régebbi diákja. A kampányt, illetve az iskola jó hírének öregbítését közös céljuknak érzik, és teljes gőzzel vettek részt a tervezés és a kivitelezés folyamatában. A Lumiere image filmjének forgatásához motion control robot és time lapse filmtechnikai elemeket használtak, ami valóban egyedülállóvá teszi a kisfilmet. Továbbá olyan színészek vállalták a filmben a szereplést, mint Gyabronka József és Kerekes Vica, nem beszélve a most debütáló Sárközi Zsófiról, akinek ez volt az első filmszerepe. A kampány kreatívjain a most induló szakokat láthatjuk egy-egy ikonikus filmre utalva.

A kampány alkotói a reklámszakmából jól ismert Tóth Andrea (Geometry Group/ Saatchi), aki szintén az iskola tanulója forgatókönyvírás szakon, és Gál László (radiocafé/JWT), aki az iskola vágó szakának hallgatója.

 

Alkotók
Megbízó: Lumiere Filmiskola
Kampány menedzser: Incze Ágnes
Művészeti vezető: Salamon András
Kreatív supervisor: Tóth Andrea, Gál László
Art director: Virág Zoltán Ales
Online média szakértő: Virág Levente
Image film szereplők: Sárközi Zsófia, Kerekes Vica, Gyabronka József