hero
-fi- 2021. szeptember 24. 11:23
Légy önmagad! - üzeni a tinik önértékelési zavaraiért felelős Instagram új kampánya
Nemrég a Wall Street Journal szivárogtatta ki a Facebook belső jelentését, ami szerint a fiatalok, és főként a fiatal lányok önértékelési zavaraiért komolyan felelőssé tehető az Instagram disztibúciós stratégiája, ezért gyorsan csináltak is egy kampányt, ami azzal traktál, hogy csak az számít, amit az ember gondol magáról. Ennél valószínűleg többre lesz szükség, ha valóban meg akarják oldani a problémát.

„Légy hű önmagadhoz. Ne zavarjon, mit gondolnak mások" - mondja egy fiatal nő a kamerába a Facebook fotó- és videómegosztója, az Instagram legújabb reklámjában, ami a Johannes Leonardo ügynökség első munkája a techcég számára, és amelynek fő feladata az Instagram kreatív stratégiájának és narratívájának továbbfejlesztése.

A filmet ide kattintva tudjátok megnézni.

A film egyfajta tinihimnuszként is tekinthető (mármint az Instagram szándéka szerint), amiben fiatalok láthatók kicsit álomszerű környezetben, ahogy felfedezik maguknak a világot. Ahogy körbeforgatják a telefonjaikat, néha egy gördezskás tűnik fel, néha ők maguk a tükörben, vagy ahogy épp müzlit esznek a fürdőkádban (purpose driven marketing!!!).

Az üzenettel önmagában nem is lenne baj, hiszen a középpontban az áll, hogy mi az, ami feltüzeli a fiatalok kíváncsiságát, és hol látják magukat a jövőben. Azonban ha a tálalás időpontját nézzük, nehéz nem egyfajta gyors, reputációmentő próbálkozásként tekinteni a Yours To Make névre keresztelt filmre, figyelembe véve, hogy múlt héten szivárgott ki a Facebook 2019-es és 2020-as belső jelentése, amely szerint az Instagramnak komoly szerepe van a fiatalok (főleg a fiatal lányok) önértékelési zavarainak kialakulásában és felerősítésében. 

A riportban olyan lesújtó mondatok találhatók, mint például „A testkép-problémákat háromból egy lány esetében rosszabbá tesszük”, vagy „a tinédzser lányok 32 százaléka azt mondta, hogy amikor rosszul érezték magukat a testük miatt, az Instagram csak súlyosbította ezt az érzetet”.

A Facebook kampányhoz csatolt közleménye szerint „mostanáig az identitást leginkább az határozta meg a közösségi médiában, hogy mit osztanak meg más emberek.Az Instagram arra bátorít, hogy fordítsuk meg a helyzetet, és fontolja meg mindenki: mi van akkor, ha az identitásodat te határoznád meg? Mi lenne, ha úgy használhatnád a platformot, hogy megerősítsen abban, hogy fejleszd és formáld önmagad, és nem azt, amit mások látnak belőled?".

A Facebook nem adott arra lehetőséget, hogy sajtó feltehesse a kérdést: a kampányt a kiszivárgott jelentés reakciójaként alkották-e meg. Ehelyett egy blogposztot küldtek át minden érdeklődőnek, illetve elmondták, amit ilyenkor el kell, hogy rengeteget kutatták a felhasználóik viselkedését, és azt, hogy miként fejezik ki magukat a platformjaikon.

Természetesen azt is elmondták, hogy a Wall Street Journal csak a riport bizonyos elemeire fókuszált a cikkében, és ezáltal negatív színben tüntette fel a vállalatot. Ennek ellenére a Facebook kiáll a kutatási végeredményei mellett, és elkötelezettek abban, hogy megértsék azokat az összetett és nehéz kérdéseket, amelyeken a fiatalok átmennek az életük ezen szakaszában.

A kampány további részleteiről az AdAge-en lehet olvasni.