hero
Nagy Zsolt 2021. június 21. 10:06
Látványosan megcibálta a koronavírus a Cannes Lions nevezéseket
Visszaesés látszik a nevezések számában, de különösen a hosszú távú stratégiára épülő kampányok maradoztak el.

2019-ben közel 31 ezer pályázat érkezett, 2021-ben 29 ezer alkotást kellett átnyálaznia a zsűritagoknak, hat százalékos csökkenést könyvelhet el a fesztivál a jelentkezések számában. 

Leginkább azok a kategóriák estek áldozatul a koronavírusnak, melyekben a hosszú távú stratégiáké a szerep: a Creative Effectiveness Lions kategória 38 százalékkal, míg a Creative Strategy Lions 20 százalékkal kevesebb nevezést látott idén, mint 2019-ben.

Ugyanakkor bizonyos kategóriákban erősödés látszik, a Titanium Lions 15 százalékkal, a Social & Influencer Lions 14 százalékkal több nevezést könyvelhetett el idén, mint két évvel ezelőtt. A legtöbb pályamunka a Film kategóriába érkezett, 2726 alkotás verseng egymással ebben a csoportban.