Könyvet vett a Central Médiacsoport
A Central Médiacsoport megvásárolta az Animus Kiadó üzletrészének 50 százalékát. Ezzel a lépéssel a médiavállalat a könyvpiaci jelenlétét kívánja tovább bővíteni - áll a közleményben. 

A Central Médiacsoport (korábban Sanoma) 2003 óta foglalkozik könyvkiadással és mára a magyar könyvpiac egyik fontos szereplőjévé vált; a cég kiadványai háromszor kapták meg a szakma legrangosabb elismerését, a Szép Magyar Könyv-díjat. Az Animus Kiadó megvásárlásával ezt az üzletágat kívánják tovább erősíteni.

Az Animus Kiadó 1991-es alapítása óta Magyarország egyik legstabilabban működő könyvkiadója; többek közt olyan sorozatokkal vált ismertté, mint a Kisokos-zsebnyelvkönyvek, de az igazi sikert a Harry Potter-regények, illetve a nagy népszerűségnek örvendő skandináv krimik (köztük a Millennium-trilógia és Jo Nesbo művei) kiadása hozta meg számukra.

„Büszkék vagyunk rá, hogy portfóliónk újabb értékes taggal gyarapodik az Animus Kiadóval kötött megállapodás révén. A két kiadó tevékenysége szervesen kiegészíti majd egymást, hisz míg a Central elsősorban az igényes és szép kivitelű ismeretterjesztő és mesekönyvekkel, addig az Animus Kiadó nagyrészt fikciós könyvekkel, bestsellerekkel van jelen a piacon. A tulajdonrész megvásárlását követően az Animus Kiadó továbbra is függetlenül, saját nevét megtartva, a már kialakult portfólióját továbbépítve jelenteti majd meg könyveit, nyomtatott és online portfóliónk teljes támogatását élvezve.” – nyilatkozta Varga Zoltán, a Central Médiacsoport Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója.

A kiadó vezetésében a jelenlegi tulajdonosok mellett Szemere Gabriella ügyvezetőként vesz részt a Centrál Médiacsoport részéről.