Pál Zsombor 2021. augusztus 05. 11:55
Komoly bónuszokat fizet idén a WPP
A Group M-nek és a VMLY&R-nak is nagyon jól megy a szekér globális szinten.

Négy hónap alatt másodszor emelte meg a 2021-es bevételi előrejelzését a világ legnagyobb reklám- és médiaügynökségi csoportja, a WPP – számol be a Campaign. A második negyedévi növekedés 19,3 százalék volt, ami több mint ellensúlyozza az egy évvel ezelőtti 15,1 százalékos beszakadást.

Az első féléves növekedés 11 százalék volt, ezzel a WPP a vezér Mark Read szavai szerint vezeti az iparági mezőnyt az Interpublic Group (10,6%), az Omnicom (10%), a Publicis Groupe (9,7%) és az Havas (7,3%) előtt. Kétéves összevetésben a WPP 0,5 százalékot erősödött a Covid-krízis előtti, 2019-es számaihoz képest. Read szerint 9-10 százalék közti növekedés várható éves szinten, ezzel a tavalyi veszteséget egy év alatt és a vártnál egy évvel gyorsabban kimozogná a holding, és ez azt mutatja, hogy nem csupán regenerálódik, de fejlődik is az iparág.

A világszerte 104 ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalat 244 millió fontot különített el bónuszokra, ez a tavalyi adat ötszöröse. A vállalat pénzügyi vezetője szerint ez év végére mintegy 450 millióra hízhat, ami a békeévekben szokásosnál is némiképp magasabb.

A növekedést leginkább a Group M médiaügynökségi csoport hajtotta, amelynek bevételei 17 százalékot nőttek az első félévben, de a VMLY&R is két számjegyű növekedést tud felmutatni globális szinten.