Pál Zsombor 2021. április 08. 15:55
Kevesebb volt tavaly a második félévben a non-spot megjelenések száma
Ezt a Médiatanács tanulmánya mutatta ki, 13 százalékkal kevesebbet számoltak, mint egy évvel korábban.

Az országos kereskedelmi televíziók 2020 második félévében sugárzott saját gyártású műsoraiban szereplő termékmegjelenéseket elemzi a Médiatanács friss tanulmánya. Eszerint a hat hónap alatt 2427 különböző márkát hirdettek így, összesen 17 675-ször az RTL Klub és a TV2 felületein.

Ez 13 százalékkal kevesebb a 2019 azonos időszakában regisztráltakhoz képest (20 412). Ennek legfőbb oka a koronavírus-járvány következtében kialakult műsorstruktúra-változás lehet a tanulmány szerint: a saját készítésű műsorszámok forgatása nehézkessé vált. A legtöbb hirdetés – 3415 eset – az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1428) és Az év hotele (1085) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Mokka (575) a nyolcadik helyet szerezte meg. Sok részletes kimutatás a tanulmányban.