-fi- 2021. október 05. 13:49
Jó eredményeivel dicsekszik a Viber a Facebook-leállás kapcsán
Globálisan az átlagosnál ötször nagyobb aktivitást mértek hétfő este, és 75 százalékkal nőtt az üzenetküldések száma is.

A Rakuten Viber üzenetküldő szolgáltatás kedden közleményt jelentetett meg, amelyben a hétfői, 6 óra hosszan tartó Facebook-leállásra reflektálva osztották meg, hogy mennyire megnövekedett a forgalom az applikáción belül. Amint arról a Kreatív is beszámolt, hétfő este 6 óra körül elérhetetlenné váltak a Facebook szerverei, ami nemcsak a közösségi oldalt, hanem a Facebook tulajdonába tartozó többi alkalmazást is érintette, így az Instagramot, a Messengert és a Whatsappot is.

A Viber közleményében leírta, hogy globális szinten ötször nagyobb aktivitást mért a leállás időszakában, amely később, a csúcsidőben elérte a tízszeres növekedést az üzenetküldő alkalmazás felhasználóinak körében. Ezen felül 75 százalékkal nőtt az üzenetváltások száma, a hívások funkció használatában pedig kétszeres aktivitást tapasztaltak. 

„A tegnapi estéhez hasonló, tömeges kimaradások azt mutatják, hogy a felhasználóknak fel kell készülniük a kritikus helyzetekre, és jobb, ha több féle kommunikációs alkalmazást is letöltenek készülékeikre. Mi a Vibernél szem előtt tartjuk a kapcsolattartás fontosságát, és csapatunk mindig arra törekszik, hogy szolgáltatásunk stabilan működjön a nagy leterheltségű időszakokban is” – mondta el Anna Znamenskaya, a Rakuten Viber növekedésért felelős igazgatója.