2016. március 25. 16:26
Így alakul az M+lista 2016-os súlyozása
A Magyarországi Kommunikáció Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Kreatív a szakmai szereplőkkel egyeztette a legfontosabb ügynökségi és hirdetői rangsor, az M+lista idei súlyozását. Íme, a minimális változások.

A Kreatív és a MAKSZ a meghatározó piaci szereplőkkel folytatott szakmai egyeztetés után, apró változásokat tett az M+ lista súlyozásában.

A egyeztetések eredményeképpen a 2016-os M+ lista pontszámai az alábbiak szerint alakulnak:

A listán lévő versenyek és azok súlypontjai nem változnak, így a versenyekhez rendelt pontszámok sem.

Az egyes versenyekhez kapcslódó tematikus versenyek (Cannes Lions Health, stb.) súlyozása az alábbiak szerint alakulnak: 

  • A Cannes Lions reklámverseny alversenyein (2016-ban: Health, Entertainment, Innovation) szerzett díjak azonos pontszámot érnek a főverseny díjaival.
  • A többi reklámverseny 2016-os vagy alversenyein (pl: Clio Health) szerzett díjak a főverseny díjaihoz kapcsolódó pontszámok 70 százalékát érik.

Az M+ lista a hazai ügynökségi- és marketingszakma legfontosabb rangsora, ami azt mutatja meg, melyik márka, hirdető, kampány és melyik média- vagy reklámügynökség teljesített a legjobban az adott évben a kreatív és hatékonysági versenyeken.