A Kreatív és a MAKSZ a meghatározó piaci szereplőkkel folytatott szakmai egyeztetés után, apró változásokat tett az M+ lista súlyozásában.
A egyeztetések eredményeképpen a 2016-os M+ lista pontszámai az alábbiak szerint alakulnak:
A listán lévő versenyek és azok súlypontjai nem változnak, így a versenyekhez rendelt pontszámok sem.
Az egyes versenyekhez kapcslódó tematikus versenyek (Cannes Lions Health, stb.) súlyozása az alábbiak szerint alakulnak:
- A Cannes Lions reklámverseny alversenyein (2016-ban: Health, Entertainment, Innovation) szerzett díjak azonos pontszámot érnek a főverseny díjaival.
- A többi reklámverseny 2016-os vagy alversenyein (pl: Clio Health) szerzett díjak a főverseny díjaihoz kapcsolódó pontszámok 70 százalékát érik.

Az M+ lista a hazai ügynökségi- és marketingszakma legfontosabb rangsora, ami azt mutatja meg, melyik márka, hirdető, kampány és melyik média- vagy reklámügynökség teljesített a legjobban az adott évben a kreatív és hatékonysági versenyeken.