hero
Bicsérdi Ádám 2021. augusztus 05. 10:11
Három hazai médiacégnél koncentrálódik a bevételek közel fele
A Whitereport adatai alapján Magyarországon a top100 médiacég kétharmadának csökkent a bevétele 2020-ban.

Elkészítette legújabb negyedéves jelentését a top100 hazai médiavállalatról a Whitereport. A kutatás adatai alapján elmondható, hogy a 100 legfontosabb médiacégnek csak 34 százaléka növelte árbevételét 2020-ban. 

A járványhelyzet nagy nyertesei a Whitereport szerint a földfelszíni kereskedelmi televíziók. Ezt erősíti meg a jelentés azzal is, hogy itthon is koncentrálódik a médiapiac: a top3 médiavállalat, a Mediaworks, TV2 és Magyar RTL teszi ki a 98 elérhető cégadat alapján létrejövő 280 milliárd forint árbevétel 48 százalékát az előző évi 39 százalék helyett.

A bevételek csökkenése főleg a lapkiadóknál (Mediaworks, Central Médiacsoport) érzékelhető, de az árbevételveszteség leginkább a kkv-kra, mikrovállalatokra volt jellemző 2020-ban.

Jöhet a fellendülés?

A Whitereport elemzése szerint a COVID-19 válság után az EU 2021-re fellendülést jelez előre, ám a médiapiaci szereplők számára a növekedés nem egyértelmű és nem egységes. Ezen túl a járványt követő válság tovább növeli a szakadékot a digitális és a digitálisan transzformálódni képes, valamint a COVID-válság jellegzetességeiből fakadóan pozitívan érintett cégek előnyére (egészség, otthoni tevékenységek stb.).

Emellett a médiapiac strukturális átalakulását a járvány felgyorsította. Nem csak a Z-generáció globális platform-preferenciája jellemző a hazai médiumok „átugrása” mellett, de az idősebb generációknál is digitális nyitás következett be a média- és egyéb termékek fogyasztása, vásárlása terén.

A teljes riport a Whitereportnál elérhető.