A Vodafone a Carat médiaügynökséggel közösen támogatói hirdetői platformot indít független podcasterek számára. A Podcast Pioneers platform feltörekvő, tehetséges podcastereket nyújt támogatást több fronton is. A kiválasztott tartalomgyártók hallgatottságalapú anyagi támogatás mellett technológiai segítséget is kapnak, illetve műsoraikat a Vodafone különböző felületein hirdetik.
A Podcast Pioneers programjába bekerülő podcastereknek a támogatás fejében a következő feltételeknek kell megfelelniük:
- Az előállított tartalmaik megfelelnek a Vodafone által vallott alapelveknek
- A podcastban jelzik, hogy a tartalom előállításában a Vodafone Podcast Pioneers patronálja őket, és kitérnek arra, hogy a Podcast Pioneers keretében kapott támogatási összeget a podcast gyártása során hogyan hasznosítják
- Folyamatos beszámoló a hallgatottsági adatokról valamelyik nagyobb nemzetközi rendszerből
A Podcast Pioneers működésének első lépéseként a program iránt érdeklődő podcasterek előregisztrációs folyamatban vesznek részt, melyre már várják a jelentkezéseket a www.podcastpioneers.hu oldalon.
A Vodafone részéről a projekt vezetője Juhász Péter Tibor (Márkaigazgató), a partnerügynökség, a Carat részéről Pénzes Réka (Business Director), Erőss Csaba (Digital Strategist), valamint Szarvas János (Communication Planning Manager) vesz részt a Podcast Pioneers koncepciójának megvalósításában.
Összevág a társadalmi és az üzleti cél
Juhász Péter Tibor, a Vodafone Magyarország márkaigazgatója a Kreatív megkeresésére elmondta: kevesen foglalkoznak azzal a tendenciával, hogy ma Magyarországon a 18-49 évesek jelentős része egyáltalán nem néz tévét, így a legértékesebb célcsoportot egyáltalán nem érik el televíziós hirdetésekkel. „Ez egy nagyon erős statisztika, amivel egy felelős hirdetőnek foglalkoznia kell. Másrészt a magyar minőségi újságírás „számossága” csökkent az elmúlt években, amiben szerepet játszhat az is, hogy a hirdetési pénzek a globális szereplőkhöz vándorolnak, akiknek viszont nem természetes motivációjuk a magyar sajtó támogatása”.
Hozzátette: „nekünk mint nagy hirdetőnek kötelességünk és üzleti érdekünk is támogatni a magyar tartalom-előállítókat, és úgy látjuk az IAB és a GKI kutatásai alapján is (ezek szerint 600-800 ezer ember hallgat podcastot hetente – a szerk.), hogy a hallgatótábor kereskedelmileg nagyon fontos emberekből áll. Így a társadalmi cél és az üzleti cél egybevág – egy profitalapú szervezet pedig ilyen megoldásokat keres”.
Az, hogy mennyit fizetnek egy hallgatásért, egyelőre nem publikus, de a Vodafone márkaigazgatója szerint a podcasterek nem fognak rosszabbul járni, mintha klasszikus hirdetést engedne be a műsorba. Ettől függetlenül viszont nem tiltják meg, hogy a tartalom-előállító leszerződjön egy sales house-szal, tehát részt vehet úgy a Vodafone programjában, hogy közben beengedi a dinamikus hirdetést is (persze szektorkizárólagosság mellett, tehát telkócég nem hirdethet).
Juhász arra is kitért, hogy ez egyfajta példamutatás is a hirdetők felé, mivel a podcast szektor most nőtt akkorára, hogy már a márkák is felkpták a fejüket. „Most kell ügyesen lerakni a szabályokat, és megmutatni, hogyan kell hirdetni ezen a platformon. Mi szándékosan a tartalom-támogatást választottuk, nem hiszünk annyira az irreleváns hirdetésekben” – fogalmazott.
A megoldás, amit a Carat valósít meg a Vodafone-nak, Most Responsible Media kategóriában díjat kapott a Vodafone globális belső versenyén, a Vodafone Global Media Awardon.