2015. augusztus 18. 16:51
Ezzel a térképpel fog naphosszat játszani
Két detroiti fejlesztő-programozó készített egy olyan interaktív térképet, amely korrigálja a hagyományos Mercator-vetület torzításait. 

Első körben nézzük meg ezt a térképet:

Ez a hagyományos Mercator-vetületben ábrázolt térkép, 1569-ben a flamand Gerardus Mercator alkalmazta először. Ez a tengerészetben forradalmi változást hozott, ám óriási hátránya, hogy a sarkok felé brutálisan torzít, hiszen azzal, hogy a gömbfelületből hengerfelületet csinál, úgy a gömb csúcsaiban találkozó összetartó vonalakat párhuzamossá teszi (ahogy a fenti képen látható), így Grönland hatalmasnak tűnik, az Antarktisz pedig kolosszálisnak. Így adódik, hogy míg a Mercator-térképen mondjuk Brazília kisebbnek tűnik, mint Grönland, a valóságban Brazília kétszer akkora, vagy hogy Kanada kétszer nagyobbnak hat Afrikánál, miközben Kanada feleakkora sincsen, mint az Afrikai kontinens. Vagyis a lényeg, hogy minél közelebb van egy ország/földrész az egyenlítöhöz, annál valóságosabb a mérete, míg a sarkok felé egyre jobban megnagyobbodik az ország/földrész. Ebben a videóban elmagyarázzák jobban:

Ezt próbálta a síkban korrigálni James Gall és Arno Peters a saját vetületükkel, ami közelített a valósághoz, de az sem volt az igazi. Kai Krause német grafikus már 2010-ben készített egy Afrika-térképet, amely bemutatta a problémát, de két detroiti programozó, James Talmage és Damon Maneice most készített egy interaktív világtérképet The True Size of címmel, amely bemutatja a torzításokat. Semmi egyéb dolgunk nincsen, minthogy egy adott ország nevét beírva utána egy külön layeren a térképen ide-oda huzogassuk a valós arányokért cserébe. Itt vannak Magyarország arányai:

 

Innen