Maróy Krisztina 2015. április 22. 14:04
Exkluzív divatanyag az Instagramon
A GLAMOUR és a Glamouronline.hu csapatával mindig arra törekszünk, hogy a lehető legmodernebb módon kommunikáljunk. Ez nem azt jelenti, hogy a klasszikus formákat elfelejtenénk, sőt, a minőség és az egy-egy alkotásba fektetett idő egyre inkább felértékelődni látszik a virtuális, offline és mindenen átívelő zajban. Mégis muszáj jelen lenni a virtuális világban. Igen ám, de hogyan! (x)
EZ EGY PROMÓCIÓS MEGJELENÉS

Miután az Instagram a leggyorsabban növekvő társasági oldal a Pew Research Center internetes felmérése alapján (2012-2014-es éveket figyelve), és a divatmárkák iránti elköteleződés is itt a legmagasabb, a legtöbb időt talán erre a társasági médiára szánunk az utóbbi két évben. A Twitterrel összehasonlítva, a top 25 divatmárkával való interakció több mint 19millió, míg a Twitteren csak félmillió. Mi itt találjuk leginkább a divatszerető, vásárló közönséget, A Twitteren maximum csak egy vihart tudunk kirobbantani a biliben

Ráadásul a korcsoport sokkal fiatalabb az Instagramon, mint mondjuk a Facebookon. Míg az instagramozók 71 százaléka 16 és 34 év közötti, addig a Facebookon csak 54 százalék, az, aki ebbe a korosztályba tartozik. Egyszóval megalkottuk itthon is az Instaglam csapatot, akik jelenlegi „bevetésükön” egy exkluzív divatanyagot készítettek a Glamourhungary Instagram felületére.

A fotós, akit rávettünk erre a forradalmi kommunikációra, a Kreatívból nagyon jól ismert Szombat Éva.

„Nagyon élveztem az alkotást. Az volt a kihívás, hogy ilyen rövid idő alatt megtaláljam a ruhákhoz a megfelelő helyszínt és kitaláljam a képet. Nagyon izgalmas volt, jó volt Judyval (Pintér Judit, a GLAMOUR vezető divatszerkesztője) együtt gondolkozni. Körülbelül tíz percem volt, nem lehetett vacakolni a fényekkel, a beállításokkal, mert a modelleknek indulniuk kellett a kifutóra. Szerencsére jó adottságai voltak a helyszínnek. (A Várkert bazár)”- foglalta össze az Instaglam projekt fotósa.

A Glamouronline.hu szerkesztője Nagy-György Bori projektmenedzserként végig ott volt a helyszínen, ő posztolta az elkészült alkotásokat, pontosan kiszámított ütemben és tempóban, hogy minél több érdeklődőhöz eljusson.

„A munkámban az jelenti számomra a legnagyobb kihívást, ha olyan projektet, interjút, anyagot készíthetek, amit előttünk idehaza még senki más. Ez az exkluzív Instagramos divatanyag pontosan ilyen volt. Végtelenül büszke vagyok a magazinra, hogy ebben is az élen járunk. A Szombat Évával való közös munka igazi élmény volt, remélem, hogy még nagyon sok hasonlóan formabontó és rendhagyó projektben dolgozhatunk együtt. Mivel Instagramos divatanyagról van szó, ezért elengedhetetlenek a hashtagek. A hivatalos #fashionweekbudapest és #hairmeetwardrobe tageken kívül alaposan átgondoltuk, hogy milyen keresőszavakkal címkézzük fel a képeket. Olyanokra volt szükség, amelyek nem hígítják fel az anyagot, ugyanakkor minél több, a témában érdekelt emberhez eljuttatják a fotókat. Úgy gondolom, hogy ebben sikerrel jártunk”- árulta el Bori, aki többek között ezt a társasági média felületet kezeli a GLAMOUR-nál. 

Vezető divatszerkesztőnk Pintér Judit válogatott a Toni&Guy Fashion Week Budapesten bemutató nyolc divattervező kollekcióiból. (Anda Emília, Áeron, Dori Tomcsanyi, Je Suis Belle, Kata Szegedi, Nubu, Use Unused, The Four ábécé sorrendben az impozáns lista)

„A pénteki ruhás főpróbán elsőként láthattam együtt a tervezők őszi-téli kollekciót, így sikerült egy átfogó képet kapnom, mely sokat segített abban, hogy kiemeljem azokat a szetteket, melyek szerintem a szezon legkarakteresebb darabjai lesznek. Nehéz volt a választás, mert csak egy-egy trendet állíthattunk minden tervezőnél és a háttereket is úgy kellett választanunk, hogy passzoljon a ruha stílusához és kiemelje az apró részleteket is. Szerencsére a Várkert bazár különleges építészeti megoldásai és enteriőrjei fantasztikus háttérül szolgáltak. Sajnos jó néhány izgalmas szett most kiesett a rostán, de már alig várom az őszi fotózásokat, amikor megmutathatjuk a többi kedvencünket is.” 

Felkai Eszter, a BigBag Pr tulajdonosával és az esemény szervezőjével is szót váltottunk.  

„A világ olyan irányba megy, hogy az azonnali Instagram posztok meghatározzák egy esemény színvonalát és az érdeklődés is lemérhető így. Ezért is nagyon örültünk a GLAMOUR ötletének. Nekünk, mint pr-ügynökségnek azért is nagyon fontos az Instagram, mert míg a médiavállalatoknak rengeteg felületük van, addig nekünk csak a társasági média áll a rendelkezésünkre, ezeket minél ezeket minél jobban ki kell használjuk. Biztos, hogy részben mi és a hozzánk hasonlók is okozzák azt a fajta hype-ot, ami ezek körül a felületek körül vannak manapság.”

Mindenkinek elérhető, egyelőre nem kell semmiért fizetni, bár már rebesgetik, hogy idén nyártól az Instagram is belép az e-commerce bizniszbe és akkor alaposan átalakul majd ez a divatos felület is. 

(x)